چگونهشبکه‌های اجتماعی

بهترین اپلیکیشن‌ها برای ادیت محتواهای اینستاگرامی

معرفی چند اپلکیشن محبوب برای ویرایش پست، ویدئو و استوری در اینستاگرام

ساخت پست جذاب و حرفه‌ای اینستاگرام یک طرف و ادیت آنها طرف دیگر؛ هر دو این موارد در جای خود بسیار مهمند و برای آنکه بتوان به بهترین نحو کار را پیش برد باید به ابزارها و اپلیکیشن های لازم دسترسی داشت. چند بار برایتان پیش آمده که پستی را از نوع عکس، ویدئو و استوری ایجاد کرده‌اید؛ اما به دلیل اشتباهی در آن، باید کامل بیخیال آن می‌شدید و یک نمونه دیگری را می‌ساختید؟ البته شما فکر می­کنید که باید دوباره بسازید؛ اما اینطور نیست. زیرا امکان ادیت و ویرایش محتوای اینستاگرامی وجود دارد. به عبارتی شما می‌توانید بدون اینکه مجبور به ساخت پست از ابتدا شوید، به راحتی با استفاده از اپلیکیشن هایی، آن‌ها را ادیت کنید. این مسئله، موضوع ما در این مقاله است: معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای ادیت محتواهای اینستاگرامی.

اپلیکیشن های ادیت پست و محتوای اینستاگرام

این اپلیکیشن ها را در سه دسته ویرایشگر عکس، ویدئو و استوری تقسیم کرده‌ایم. در ادامه به معرفی چندین اپلیکیشن که برای ادیت آن مورد مناسب تر هستند می پردازیم.

اپلیکیشن های ادیت پست عکس

بدون شک با جستجو در استورهای اپلیکیشن متوجه می شوید که برای ادیت عکس های اینستاگرامی گزینه های زیادی وجود دارد. اما کدام بهتر است؟

لایت روم، VSCO، Snapseed، اینستاسایز، Later شماری از محبوب ترین اپ ها در این زمینه هستند. در ادامه به معرفی هر کدام از این اپلیکیشن ها پرداخته و مهم ترین ویژگی های آنها را بیان می کنیم

اپلیکیشن ویرایش عکس لایت روم (Lightroom) :

لایت روم جزو اولین اپلیکیشن هایی بود که برای ادیت عکس اینستاگرام معرفی شد. یک برنامه موبایل با امکانات ساده اما حرفه‌ای و بی‌نظیر که هم دارای نسخه دسکتاپ و هم موبایلی است. با این برنامه شما می‌توانید انواع عکس گرفته شده توسط خود دوربین لایت روم یا عکس‌های ذخیره شده را ویرایش کنید. البته این اپلیکیشن بیشتر برای دارندگان گوشی آیفون است.

اپلیکیشن ادیت پست اینستاگرام Lightroom

بعضی از ویژگی‌های لایت روم:

  • دارای ابزارها و قابلیت‌های حرفه‌ای و خلاقانه برای ویرایش تمام جنبه‌های مختلف عکس
  • امکان سفارشی کردن عکس با 121 ویژگی‌های از قبل ذخیره شده و همچنین ذخیره تم‌های ساخته شده برای استفاده بعدی
  • داشتن اسلایدر حرفه‌ای برای کنترل و تغییر نور و رنگ عکس
  • دارای ابزارهای برش و چرخش
  • دارای قابلیت ایجاد نویز یا تیزتر کردن عکس
  • دارای قابلیت حذف خطوط کج برای ایجاد چشم انداز زیباتر
  • حذف بخش‌های ناخواسته با استفاده از براش حرفه‌ای
  • قابلیت ذخیره تمامی ویرایش‌ها در ابر برای استفاده مجدد
  • رایگان بودن

اپلیکیشن ویرایش عکس VSCO :

این برنامه به حدی محبوب و پرکاربرد شده که حتی هشتگ آن یعنی #VSCOCAM هم به ترندترین و پراستفاده‌ترین هشتگ های اینستاگرام تبدیل شده است. این اپلیکیشن هم مانند لایت روم دارای چندین حالت از پیش تعریف شده برای تغییرات عکس است؛ اما به دلیل پشتیبانی بیشتر از ترکیب رنگ‌های روشن و مبهم (Moody)، برای تغییر و دادن افکت‌های ویژه به عکس‌های گرفته‌شده از طبیعت بسیار مناسب است.

اپلیکیشن ادیت عکس اینستاگرام VSCO

بعضی از ویژگی‌های VSCO:

  • دارای تنوع بسیار بالای فیلتر برای بهبود کیفیت عکس بر اساس سلیقه شما
  • بهینه‌تر کردن وضوح و تیزتر کردن عکس برای نمایش بهتر جزئیات
  • تغییر رنگ سریع عکس با استفاده از پالتی با تعداد رنگ‌های بالا
  • امکان اضافه کردن سایه به بخش‌ها تیره
  • امکان اضافه رنگ‌های خاص به مناطق روشن برای برجسته‌تر کردن آن بخش‌ها
  • تغییر نقطه فوکوس در امتداد محور X و Y
  • پرداخت حق عضویت سالانه 19.99 دلار
  • قابل استفاده در نسخه اندروید و iOS

اپلیکیشن ویرایش عکس Snapseed:

یک برنامه حرفه‌ای از طرف گوگل است که به شما به ویژه عکاسان امکان ثبت و ویرایش انواع عکس را می‌دهد؛ به ویژه برای آن‌هایی که می‌خواهند عکس‌های حرفه‌ای و متمایزتری را در گالری گوشی خود ذخیره کنند. این برنامه تقریباً همتراز با لایت روم معرفی شده است.

 

اپلیکیشن ویرایش عکس اینستاگرام Snapseed

بعضی از ویژگی‌های Snapseed

  • استفاده از تب «Looks» دارای فیلترهای جامع‌تر نسبت به بقیه همراه با المان‌های از پیش تعریف شده به منظور تغییر حرفه‌ای عکس
  • استفاده از تب «Tools» برای ویرایش اولیه و تنظیم خودکار عکس بر اساس ابزارهای انتخابی
  • تنظیم حرفه‌ای کنتراست، روشنایی و سایه‌های عکس
  • تغییر چشم انداز عکس (به ویژه برای زمانی که المان اصلی در نقطه مناسب قرار نگرفته است.)
  • دارای قلم‌مو حرفه‌ای برای تغییر نوشته یا اضافه یا حذف بخش‌های مختلف عکس

اپلیکیشن ویرایش عکس اینستاساز (Instasize):

اینستاسایز را حتماً باید بشناسید. ابزاری کاربردی که به دلیل داشتن ویژگی‌های زیاد و استفاده آسان، به یک برنامه محبوب بین اینستاگرامرها تبدیل شده است.

 

اپلیکیشن ویرایش عکس اینستاگرام Instasize

بعضی از ویژگی‌های Instasize

  • دارای بیش از 80 فیلتر با امکان اعمال هر کدام روی هر نقطه‌ای از عکس و همچنین امکان استفاده از چندین فیلتر روی عکس
  • داشتن کنترل بیشتر روی عکس با تغییر ویژگی‌هایی از جمله وضوح، روشنایی، رنگ و غیره
  • امکان برطرف کردن انواع لکه‌های مختلف روی عکس
  • امکان اضافه کردن متن با بیش از 30 حالت نوشته‌های مختلف
  • امکان تبدیل 6 عکس به یک تصویر یا تبدیل یک تصویر به یک شبکه‌ای از عکس‌ها
  • دارای نسخه رایگان با امکان دسترسی به فیلترهای اصلی، ویرایش ویدئو و نسخه پولی با پرداخت 4.99 در هر ماه با دسترسی به 100 ویژگی تعریف شده از قبل، پس‌زمینه‌های منحصر به فرد و ابزارهای پیشرفته حرفه‌ای تغییر عکس (اگر حق اشتراک داشته باشید، به تمامی ابزارها به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.)
  • سازگار بودن با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

اپلیکیشن ویرایش عکس Later :

اگر شما به دنبال برنامه‌ای برای قرار دادن عکس‌های تکی خود در کنار هم هستید، Later یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش محتوا و پست اینستاگرام است. فقط کافی است که تا تصویرها را روی Visual Instagram Planner بکشید و رها کنید و بعد تنظیمات را روی آن‌ها اعمال کنید.

اپلیکیشن ویرایش عکس اینستاگرام Later

بعضی از ویژگی‌های Later

  • امکان اضافه کردن 24 فیلتر برای بهبود کیفیت عکس
  • امکان استفاده از ویژگی برش برای ایجاد تناسب عکس با انواع شبکه‌های اجتماعی

 

اپلیکیشن های ویرایش ویدئو اینستاگرام

برای ادیت و ویرایش ویدئوهای اینستاگرامی نیز گزینه های زیادی در دسترس است. اما برنامه های Video LUT، Splice، Anchor Video Maker، Foodie، Magisto شماری از بهترین اپلیکیشن ها برای ادیت ویدئوهای اینستاگرامی هستند.

اپلیکیشن های ویرایش ویدئو Video LUT

Video LUT شبیه به لایت روم است؛ اما با این تفاوت که برای ویرایش ویدئو استفاده می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان رنگ ویدئوها را تغییر داد و تنظیماتی را بر اساس سلیقه و نیاز شخصی روی آن اعمال کرد. تغییر رنگ ویدئو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Video LUT که امکان یکدست سازی فید اینستاگرام را به شما می‌دهد. همچنین باعث می‌شود تا صفحه پروفایلتان حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

اپلیکیشن ویرایش ویدئو اینستاگرام Video LUT

اپلیکیشن های ویرایش ویدئو Splice

Splice یک اپلیکیشن دیگر برای ادیت محتوا و پست‌های ویدئوی اینستاگرامی که امکان کوتاه و اضافه کردن و نوشتن متن را به نوشته می‌دهد. همچنین می‌توانید با آن سرعت نمایش فیلم خود را تنظیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید انواع موزیک را به ویدئوهای خود را اضافه کرده تا یک نمونه خاص و ویژه‌ای را ایجاد کنید.

اپلیکیشن ویرایش ویدئو اینستاگرام Splice

اپلیکیشن های ویرایش ویدئو Anchor Video Maker

این یک اپلیکیشنی است که به شما امکان ویرایش فایل‌های صوتی و ویدئویی را می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید تمامی محتوای صوتی را رونویسی کرده تا بعد آن را تبدیل به ویدئو کنید. البته به نوعی Anchor video maker یک برنامه تبدیل صوت به ویدئو است.

اپلیکیشن ویرایش ویدئو اینستاگرام Anchor Video Maker

اپلیکیشن های ویرایش ویدئو Foodie

فودی یک برنامه ویرایش محتوای ویدئویی اینستاگرام و برای آن‌هایی است که می‌خواهند ویدئوهای حرفه‌ای از روند تولید غذای خود بسازند. در واقع، ویژگی و امکاناتی که دارد، باعث شده تا این اپلیکیشن به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موبایلی بین تستر فودها، رستوران‌ها و آشپزها تبدیل شود. البته فقط حداکثر تا یک دقیقه می‌توانید فیلم با این برنامه تولید کنید.

اپلیکیشن ویرایش ویدئو اینستاگرام Foodie

اپلیکیشن های ویرایش ویدئو Magisto

مجیستو فقط یک برنامه ویرایش ویدئو نیست؛ بلکه امکانات و ویژگی‌های دارد که به شما در تجزیه و تحلیل ویدئو و به طور بررسی عملکرد اجرایی آن هم کمک زیادی خواهد کرد. همچنین اینکه می‌توانید با آن انواع ویدئوهای کوتاه سفارشی را هم تولید کنید.

اپلیکیشن ویرایش ویدئو اینستاگرام Magisto

اپلیکیشن های ویرایش استوری

از جمله مهم ترین اپلکیشن ها برای ادیت استوری های اینستاگرام، می توان به برنامه های Canva و  Mojo دو مورد از بهترین اپلیکیشن های برای ادیت استوری های اینستاگرام هستند. در ادامه به معرفی مختصر هر یک می پردازیم.

اپلیکیشن Canva برای ویرایش استوری

کنوا (Canva) یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های ویرایش عکس است؛ اما کمتر کسی می‌داند که می‌تواند از آن برای ویرایش ویدئو و همچنین استوری هم استفاده کند. این برنامه علاوه بر اینکه دارای تم‌های مختلفی در ساخت انواع استوری است، می‌توان عکس‌های تهیه شده برای Story را هم با آن ادیت کرد.

اپلیکیشن ویرایش استوری اینستاگرام Canva

اپلیکیشن Mojo برای ویرایش استوری

موجو (Mojo) یک اپلیکیشن حرفه‌ای و البته تا حدی فانتزی برای آن‌هایی است که می‌خواهند عکس‌های شناور با نوشته‌های روی آن در قالب استوری ایجاد کنند. در حقیقت برای آن‌هایی که به دنبال ساخت استوری های جذاب و فانتزی برای فروشگاه‌های خود با موضوعاتی مانند مسابقه، معرفی برندگان، معرفی محصول جدید و غیره هستند، Mojo پیشنهاد‌ها ویژه‌ای برایشان دارد.

اپلیکیشن ویرایش استوری اینستاگرام Mojo

نتیجه‌گیری

یک عکس ساده دیگر نمی‌تواند کاربران شما جذب کند؛ آن هم در روزهایی که سلیقه کاربران در حال تغییر است. باید کمی خلاقیت داشته باشید. بهترین راه این است که عکس، ویدئو و استوری های خود را کمی ویرایش کرده و المان‌هایی برای زیباتر شدن و جلب توجه بیشتر به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا