ال جی

معرفی فناوری جدید نمایشگر تاشوی ال‌جی، با انعطاف‌پذیری و دوام بالا

یکی از موانع بزرگی که در طراحی گوشی‌های تاشو سر راه مهندسان وجود دارد، ساخت نمایشگری تاشوست که ضمن داشتن مقاومت بالا، در برابر تاشدن‌های مکرر نیز دوام آورد و همچنین از کیفیت بالایی برای نمایش تصاویر برخوردار باشد. اگرچه تاکنون، برخی از شرکت‌ها موفق به تولید نمایشگرهایی شده‌اند که ‌می‌توانند تا صدها هزار بار و بدون هیچ مشکلی به داخل و بیرون خم شوند، اما همچنان معضل اساسی  آن چین و چروک‌هایی است که روی نمایشگرها نقش ‌می‌بندد و هرگز از بین نمی‌روند.

خوشبختانه اخیرا مهندسان شرکت LG Chem، موفق به توسعه فناوری جدیدی به نام Real Folding Window برای ساخت نمایشگرهای تاشو شده‌اند که ‌می‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد. در این شیوه، از یک ماده پوششی جدید برای نمایشگرهای تاشو استفاده ‌می‌شود که در کنار دوام بالا، از ضخامت کمتری برخوردار است و در نتیجه با خم شدن های متوالی، اثری از چین و چروک روی آن ظاهر نمی‌شود.

از طرفی دیگر، این فناوری به گونه‌ای توسعه یافته که در مقایسه با پوشش مورد استفاده در گوشی‌های غیرتاشو، تفاوتی در تاچ ایجاد نخواهد کرد. این ماده مورد استفاده توسط مهندسان شرکت ال‌جی، لایه نازک پلی اتیلن ترفتالات (PET) است که منجر به افزایش مقاومت مکانیکی و حرارتی نمایشگر ‌می‌شود. علی‌رغم آنکه ضخامت این پوشش تنها جند میکرومتر (نازک‌تر از موی انسان) است، اما مقاومت و سختی آن همانند شیشه است و تولید آن نیز به نسبت مواد پلیمید که اکنون مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند، ارزان‌تر تمام ‌می‌شود.

مهندسان LG Chem معتقدند که نمایشگرهای ساخته شده با فناوری Real Folding Window، ‌می‌توانند تا 200 هزار بار بدون مشکل تا شوند. اگرچه ممکن است چین و چروک‌های بسیار ریزی روی این نمایشگرها ظاهر شوند، اما اندازه آن‌ها به قدری کوچک است که به سختی قابل رویت هستند.

در خصوص زمان عرضه و تولید انبوه این فناوری نیز باید گفت که به گفته این شرکت، فناوری Real Folding Window، حداقل تا سال 2022 وارد بازار نخواهد شد و احتمالا در سال 2023 فروش آن به تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو آغاز خواهد شد.

فناوری جدید LG برای تولید نمایشگرهای تاشو
فناوری جدید LG برای تولید نمایشگرهای تاشو

با وجود آنکه مدتی پیش LG از بازار تولید گوشی های هوشمند خارج شد، اما همچنان میتوان این برند را از جمله بازیگران مهم صنعت تولید نمایشگر به حساب آورد و با فناوری های جدیدی که معرفی می کند، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. اکنون سامسونگ و هواوی را دو بازیگر اصلی تولیدکننده گوشی های تاشو هستند. معرفی مدل جدید گوشی های تاشو و هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد، اخیرا حسابی سرو صدا کرد.

 

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا