تکنولوژیسامسونگموبایل

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

سامسونگ در رویداد Unpacked به سنت همه ساله یک معرفی بزرگ داشت و گلکسی زد فولد ۳ تازه‌ترین گوشی این شرکت معرفی شد.

به طور معمول سامسونگ در رویدادهای آگوست خود گلکسی نوت را معرفی می‌کند اما در رویداد امسال خبری از گلکسی نوت نبود و همچنان نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا به عنوان پرچمداران این سری باقی می‌مانند.

پیش ازاین خبرهایی از پایان دادن به تولید سری نوت در سال ۲۰۲۱ منتشر شده بود.

در عوض سامسونگ روی گوشی‌های نسل بعدی خود متمرکز شد یعنی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۳ | Galaxy Z Fold 3 و گلکسی زد فلیپ ۳ | Galaxy Z Flip 3 را رونمایی کرد.

هر دو گوشی دارای قابلیت تاشوندگی برخوردارند اما به شکلی متفاوت. هر دو گوشی نسخه‌های بهبود یافته‌ای از سری‌های قبلی گوشی‌های تاشو این شرکت کره‌ای هستند.

زد فولد ۳  حالا به لطف صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی یک گوشی کاربردی‌تر و با کیفیت‌تر از مدل قبلی است

 

زد فولد ۳  حالا به لطف صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی یک گوشی کاربردی‌تر و با کیفیت‌تر از مدل قبلی است و در عین حال دارای DNA گوشی‌های سری نوت سامسونگ هم هست و آن پشتیبانی از قلم | S Pen است.

اگر کمی به حافظه‌مان رجوع کنیم می‌بینیم هرچند این گوشی نام سری ۳ را برخود دارد اما در واقع چهارمین سری گوشی‌های تاشو سامسونگ است. سری نخست این گوشی به دلیل مشکلات جمع آوری و تولید آن متوقف شد.

با این حال گزارشهایی از مشکلات برای کاربران خریدار زد فولد ۲ هم منتشر شد از جمله خط افتادن صفحه نمایش حتی در حالت استفاده عادی از این گوشی.

 

گلکسی زد فولد ۳ حالا مجهز به قلم است تا یادآور سری نوت باشد.
گلکسی زد فولد ۳ حالا مجهز به قلم است تا یادآور سری نوت باشد.   

صفحه نمایش مستحکم‌تر

به رغم چهره و کارکرد متفاوت گوشی سامسونگ سری زد تیم طراحی این گوشی باید تغییرات قابل توجه و جذابی را در این گوشی به وجود بیاورد تا این گوشی ۱۷۹۹ دلاری شانس ماندگاری بهتری در سالهای آینده داشته باشد.

این گوشی بسیار شبیه زد فولد ۲ است اما انعطاف را در هر گوشه آن می‌توان مشاهده کرد. محافظت از صفحه نمایش آن تا ۸۰ درصد مستحکم‌تر شده چراکه سامسونگ از گوریلا گلس ویکتوس برای این گوشی بهره گرفته است.

آلومینیوم به کار رفته در بدنه این گوشی نیز ۱۰ درصد قوی‌تر است. کل دستگاه حالا مجهز به استاندارد IPX8 در برابر آب است که به این منعنی است که گوشی تا ۳۰ دقیقه می‌تواند زیر آب دوام بیاورد.

گوشی زد فولد ۳ حالا مجهز به به صفحه نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است ولی از بسیاری جهات شبیه زد فولد است
گوشی زد فولد ۳ حالا مجهز به به صفحه نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است ولی از بسیاری جهات شبیه زد فولد است

گوشی Z Fold 3 حالا مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۸۸ است که ۱۲ گیگابایت RAM دارد و با حافظه‌های ۲۴۵ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه شده است.

دوربین گوشی زد فولد ۳

سه دوربین پشتی این گوشی مشابه زد فولد ۲ نزدیک به هم قرار داده شده و دارای لنزهایی با دیافراگم f/1.8 واید ، f/2.0 اولترا واید و  f/2.4  تله‌فوتو است.

کیفیت دوربین همچنان ۱۲ مگاپیکسلی باقی مانده است. اما یک اتفاق بزرگ (‌حداقل در قدم‌های اولیه )‌در دوربین جلویی آن افتاده است.

سامسونگ در این دوربین جلویی این گوشی را زیر صفحه نمایش پنهان کرده و  خبرهایی که پیش از این منتشر شده بود را عملا تایید کرده است. البته این نخستین بار نیست که چنین دوربین زیر صفحه نمایش را در یک گوشی می‌بینیم. درست یک روز قبل شیائومی در معرفی گوشی جدیدش از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده کرده بود.

دوربین زیر صفحه نمایش با سنسور ۴ مگاپیکسلی است و البته باید گفت که کاملا هم پنهان نیست. این دوربین به گفته سامسونگ کیفیت قابل قبولی برای ویدیو چت با کیفیت اچ دی دارد.

دوربین زیر صفحه نمایش گلکسی زد فولد کاملا مخفی نیست و به صورت پیکسل دیده می‌شود
دوربین زیر صفحه نمایش گلکسی زد فولد کاملا مخفی نیست و به صورت پیکسل دیده می‌شود

قلم زد فولد ۳

قلم S pen در این گوشی روی صفحه نمایش ۷.۶ اینچی یا همان صفحه نمایش اصلی آن کار می‌کند.

سامسونگ دو قلم رونمایی کرده یکی Fold Edition است که تمام قابلیت‌های پایه یک قلم را دارد. قلم دوم که گران‌تر است S Pen Pro نام دارد و برخی قابلیت‌های بیشتر برای نوشتن یا طراحی را در خود دارد. ( هر دو قلم را باید جداگانه خریداری کنید )

هر دو قلم از قابلیتی بهره می‌برند که نیرویی را که به صفحه نمایش وارد می‌کنید (‌در جهت محافظت از آن ) محدود می‌کند.

هرچند محافظ صفحه نمایش آن تا ۸۰ درصد قوی‌تر شده اما هنوز زیر آن یک لایه شیشه‌ای ظریف وجود دارد و از این رو سامسونگ با این قابلیت تلاش می‌کند صفحه نمایش را از آسیب دیدن توسط فشار قلم حفظ کند.

قلم S pen در این گوشی روی صفحه نمایش ۷.۶ اینچی یا همان صفحه نمایش اصلی آن کار می‌کند. 
قلم S pen در این گوشی روی صفحه نمایش ۷.۶ اینچی یا همان صفحه نمایش اصلی آن کار می‌کند. 

زمان عرضه زد فولد ۳ و قیمت

سامسونگ اعلام کرده که زمان سفارش زد فولد ۳ از هم اکنون (‌۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ) است و این گوشی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای عرضه شده است.

پرچمداران خم شونده سامسونگ از ۲۷ آگوست عرضه می‌شوند.

 

 

گلکسی زد فولد ۳

زد فولد ۳

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا