گوناگون

سامانه پیامک چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه روش‌های بی‌شماری برای بازاریابی وجود دارد که در حرفه‌ای‌ترین نوع آن استفاده از سامانه پیامک است که در عین سادگی کاملاً بصرفه بوده و می‌تواند به راحتی نیز در اختیار افراد قرار داشته باشد. حتماً تا به حال درباره‌ی ارسال اس ام اس‌های انبوه مواردی را شنیده‌ و یا حتی به صورت روزانه پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی را بر روی تلفن همراه‌تان دیده باشید.

این‌ها همان پیامک‌های بازاریابی هستند که با استفاده از انواع سامانه پیامک ارسال می‌شوند و معمولاً نیز با پیش شماره‌هایی مانند 1000، 2000، 3000 و حتی پیش‌ شماره‌های خط ثابت انجام می‌شوند. حال در این مطلب قصد داریم توضیحات بیشتری را در خصوص امکان ارسال پیامک انبوه ارائه دهیم تا اگر با چنین سیستمی آشنا نیستند، اطلاعات لازم را در این‌باره بدست آورید.

چگونه باید از سامانه‌های پیامک استفاده کرد؟

در ابتدا باید به سراغ یک شرکت که چنین امکانات یا پنلی را در اختیار افراد قرار می‌دهد بروید. همان طور که گفتیم امروزه استفاده از سیستم ارسال پیامک انبوه بیش از گذشته شده است و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نیز افزایش یافته است. بنابراین چاره‌ای جز بررسی شرکت‌های ارائه سامانه پیامک ندارید. پر واضح است که هر شرکت بنا به سیاست‌های در پیش گرفته، امکانات و مزایای خاصی را به جهت استفاده از سیستم ارسا پیامک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گفتنی است که پس از انتخاب یک شرکت به جهت استفاده از خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی، باید اقدام به ثبت نام در سامانه مدنظر کنید. لذا بلافاصله بعد از عضویت، با در اختیار داشتن یک نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد سامانه اس ام اس شده و مراحل مهم دیگر که شامل احراز هویت است را به سرانجام برسانید. بعد از تکمیل این موارد می‌توانید از تمامی امکانات سامانه پیامک استفاده کنید.

با این حال در نظر داشته باشید که برای ارسال پیامک باید خط مخصوص به خود را در سامانه رزرو کنید. هر چند در بعضی از شرکت‌ها خطوط رایگان نیز برای این منظور وجود دارد که البته برای همه‌ی امکانات پنل مخصوصاً ارسال پیامک انبوه قابل استفاده نخواهد بود و فقط می‌توانید به صورت تکی اقدام به ارسال پیامک کنید.

مزایای استفاده از سامانه پیامکی

به طور کلی به کارگیری از سامانه‌های پیامکی مزیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ما در ادامه به مهمترین موارد اشاره خواهیم کرد:

  • ارسال پیامک تعداد بالا

اولین ویژگی که کاربران را برای استفاده از سامانه پیامک متقاعد می‌کند، مزیت ارسال پیامک انبوه یا تعداد بالاست. در واقع برای بازاریابی، اطلاع‌رسانی و یا هر هدف دیگر، به راحتی می‌توانید از پنل‌های پیامک استفاده کنید.

  • دسترسی به بانک شماره‌های سامانه

پر واضح است که مشتریان هر کسب و کار از یکدیگر متمایز هستند. برای مثال اگر محصولات آرایشی می‌فروشید، باید تماماً از شماره تماس‌هایی بهره ببرید که مختص بانوان است. لذا پنل‌های پیامک این امکان را به شما عزیزان می‌دهد تا به تفکیک شهر، شغل، جنسیت، سن و مواردی از این دست مشتریان‌تان را غربال کنید تا در این صورت نتایج مناسب‌تری از ارسال پیامک بدست آورید.

  • ارسال پیامک در زمان خاص

از دیگر کاربردهای سامانه پیامک ارسال انواع و اقسام اس ام اس در زمان‌های دلخواه شماست. با توجه به سیستم تعیین زمان و ارسال در اکثر پنل‌های پیامک دیگر نگران تأخیر در ارسال پیامک‌ها نخواهید بود. این کار بازدهی فوق العاده‌ای در فروش کسب و کارتان ایجاد می‌کند که به همین دلیل اکثر مدیران کسب و کارها را ملزم به استفاده از این امکان کرده است.

خرید سامانه پیامک
خرید سامانه پیامک
  • استفاده پیام صوتی

اگر نیاز به تبلیغات صوتی داشته باشید، با استفاده از سامانه‌های پیامک به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت. در واقع با ضبط صدای مورد نظرتان و آپلود آن در سامانه امکان تماس با مخاطبین و برقراری ارتباط با آنها فراهم خواهد شد. گفتنی است که این امکان تنوع خوبی را به نحوه تبلیغات یا اطلاع‌رسانی‌تان به مخاطبان می‌دهد.

  • ارسال پیامک سفید

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اید. پر واضح است که در این صورت هیچ‌گونه پیامک از طرف سامانه پیامک دریافت نخواهید کرد. اما بعضی از پنل‌های اس ام اس با ارائه امکان ارسال پیامک سفید این شانس را به شما عزیزان می‌دهد که به تمامی افراد پیامک‌های تبلیغاتی ارسال کنید که در نوع خود می‌تواند جذاب باشد.

تفاوت سامانه ارسال پیامک (SMSPanel) با مودم جی اس ام (GSM Modem)

خب! فکر می‌کنیم تا به اینجای کار به خوبی نحوه عملکرد پنل‌های پیامک را متوجه شده باشید. با این حال در کنار مواردی که بعنوان مزیت و کاربرد سامانه‌های پیامک اشاره کردیم، می‌توان به سرعت ارسال پیامک و هزینه‌های پایین نیز اشاره کنیم که این دو مورد برای مدیران کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است که خوشبختانه در اکثر سامانه‎‌های پیامک ارائه می‌شود. حال ممکن است در خصوص سخت افزار GSM Modem سؤالاتی داشته باشید و بخواهید فرق آن را با سامانه پیامک بدانید.

این دستگاه سیم‌کارت‌خور بوده و کارآیی آن ارسال پیامک است. اما پر واضح است که هیچ‌کدام از مزیت‌های پنل‌های پیامک را دارا نمی‌باشد. استفاده از این روش برای ارسال پیامک انبوه معایبی دارد که مهمترین آن‌ها کند ارسال کردن پیامک‌هاست. ضمن این که دیگر نمی‌توان در این روش از خطوط عنوان شده در سامانه‌های پیامک استفاده کرد و باید از خط شخصی برای این منظور بهره برد که احتمالاً نتیجه‌ی دلخواهی کسب نشود. به طور کلی کاربردهای به کارگیری از دستگاه GSM Modem بسیار کم بوده و حتی قابل بروزرسانی نیز نخواهند بود. بنابراین برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی توصیه می‌کنیم که حتماً از یک شرکت معتبر که در ادامه به یکی از آن‌ها اشاره می‌کنیم، استفاده نمایید.

سامانه پیامک وان وب
سامانه پیامک وان وب

خرید سامانه پیامک از سایت وب وان

حال که چند و چون کار با سیستم‌های پیامکی آشنا شده‌اید، نیاز به یک سامانه معتبر دارید تا با خیال راحت بتوانید به ارسال پیامک‌های انبوه بپردازید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که از پنل اس ام اس وب وان استفاده کنید. به کارگیری از این پنل مزیت‌های بسیار فوق العاده‌ای را در اختیارتان قرار خواهد داد که یکی از مهمترین آن‌ها اختصاص یک خط کاملاً شخصی به کاربران است. ضمن این که وب‌سایت وب وان در پکیج‌های مختلف سامانه اس ام اسی را در نظر گرفته است که می‌توانید با توجه به نیازتان، هر کدام را که خواستید، در اختیار داشته باشید. در آخر نیز عنوان کنیم که برای هر گونه سوال یا رفع ابهام می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران وب وان در تماس باشید. برای مشاهده ویژگی های سامانه پیامک وب وان اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا