ایران

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد

عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب رای اعتماد از مجلس به دولت سیزدهم راه یافت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۵۶ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع با تصدی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی عیسی زارع پور موافقت کرد.

زارع‌پور متولد ۱۳۵۸ در اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است. وی کارشناسی خود را از دانشگاه رازی (رشته مهندسی کامپیوتر)، کارشناسی‌ ارشد خود را از دانشگاه صنعتی شریف (رشته مهندسی کامپیوتر- نرم‌افزار) و دکترای خود را در رشته (مهندسی کامپیوتر – گرایش شبکه‌های رایانه‌ای) از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا دریافت کرده‌است.

زارع‌پور دو دوره پسادکتری را نیز در دانشگاه‌های نیو ساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در حوزه نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای گذرانده است و از سال ۱۳۹۶ عضو هیئت علمی گروه شبکه‌های رایانه‌ای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت است. حوزه کار وی نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت اشیا است.

زارع‌پور در ۲۶ سالگی به ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. او در این مقام برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال را برعهده داشت.

سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس وقت قوه قضائیه ایران در اسفند ۱۳۹۸ زارع‌پور را به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه منصوب کرد. عیسی زارع‌پور در حوزه تخصصی خود مشاورت چندین وزیر در دولت‌های نهم و دهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت در حوزه آی‌تی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی فناوری رئیس جمهور، عضو کمیسیون ملی یونسکو، نماینده وزارت ارشاد، عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم را در کارنامه خود دارد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا