گوگلموبایل

شایعاتی درباره احتمال معرفی گوشی تاشوی پیکسل 6

گوگل به تازگی جزییاتی از گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خود ارائه کرده است. با اینحال و با تمام گمانه زنی ها درباره احتمال بالای عرضه یک گوشی تاشو در سال جاری، این شرکت هنوز هیچ جزییاتی درباره Pixel Fold که در واقع گوشی خم شونده گوگل است فاش نکرده است. شاید گوگل در این زمینه ساکت بوده باشد اما عاشقان تکنولوژی بیکار ننشسته و ساکت نمی‌مانند. در همین راستا به تازگی کاربری با بررسی کدهای اندروید ۱۲ بتا به جزییاتی پی برده است که به نظر می‌رسد به این گوشی تاشو گوگل ربط داشته باشد.

کاربری با نام cstark27 ارجاعاتی در ساختار کدها مشاهده کرده است که به نظر می‌رسد به پنج دستگاه گوگل اشاره دارند. این اسم‌های رمزی عبارتند از Oriole، Raven، Passport، Slider و نام پنجمی که تا زمان نگارش این متن هنوز مشخص نشده بود. دو نام اول درواقع به Pixel 6 و Pixel 6 Pro اشاره دارند و گفته می‌شود عبارت Passport  اسم رمز متعلق به گوشی تاشو گوگل پیکسل است. درباره اینکه منظور از Slider کدام گوشی است نیز هنوز اتفاق نظری وجود ندارد.

به هرحال پیشتر گمانه زنی‌های مشابهی درباره این نام‌ها توسط یکی از کاربران متخصص گوشی‌های سامسونگ با نام g5123b نیز منتشر شد. اگرچه صرف افشای این نام‌ها اطلاعات زیادی در اختیارمان نمی‌گذارد اما به نظر می‌رسد بتوان حدس زد که این گوشی تاشوی جدید گوگل نیز به تراشه تنسور (Tensor) مجهز باشد. تراشه‌ای که به کارگیری آن در سری ۶ گوشی‌های پیکسل پیشتر تایید شده است.

هدف گوگل از طراحی و تولید این تراشه، تسریع فرآیندهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بوده و این امر می‌تواند بر بهبود عملکرد سیستم‌های دوربین، تشخیص صوتی و… این گوشی‌ها تاثیرات بسزایی داشته باشد. همچنین از سوی دیگر گفته می‌شود این تراشه قادر است بالاترین سطح امنیت سخت افزاری ممکن برای یک گوشی را تامین کند که مجموع این قابلیت‌ها باعث می‌شود این گوشی‌ها ارزش انتظار کشیدن را داشته باشند.

به هر صورت اگر گوشی تاشوی گوگل به این تراشه مجهز باشد (که بر اساس شواهد احتمال به کار رفتن آن در این گوشی بسیار بالاست)، می‌توان امیدوار بود که از دوربینی مشابه آنچه قرار است در گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به کار رود نیز بهره ببرد. زیرا بخش زیادی از قابلیت‌های این دوربین‌های جدید به لطف به کارگیری آن تراشه میسر شده است. به این ترتیب انتظار می‌رود پیکسل تاشوی جدید دارای دوربینی با دو یا سه لنز اولتراواید و احتمالا تله فوتو (با زوم ۴ برابر اپتیکال) باشد.

گوشی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو
گوشی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

تحلیل: آیا گوشی تاشوی پیکسل قرار است سوپراستار رویداد پیش رو باشد؟

با وجود آنکه عرضه گوشی‌های سری ۶ پیکسل تا همین مدت اخیر اعلام رسمی نشده بودند، گوکل در اقدامی عجیب دست به افشای بسیاری از ویژگی‌های این گوشی‌ها زد. این اقدام کمی غیرمنتظره بود اما شاید علت این اقدام گوگل آن باشد که قصد دارد با گوشی تاشوی پیکسل کاربران را سورپراز کند.

اگر بنا به معرفی این گوشی تاشو باشد، انتظار می‌رسود معرفی آن همزمان با دیگر گوشی‌های سری ۶ پیکسل انجام شود و در واقع با افشای اطلاعات زیادی درباره آن دو گوشی دیگر، کاری کنند که این گوشی تاشو به ستاره روز رونمایی محصولات تبدیل شود. تمام اینها گمانه زنی‌هایی است که کارشناسان انجام داده‌اند و اصلا مشخص نیست که آیا گوگل در رویداد پیش رو دست به رونمایی از این گوشی تاشو نیز خواهد زد یا خیر، اما با کنار هم قرار دادن تمامی تکه‌های پازل و افشاهای اطلاعاتی اخیر درباره آن دو گوشی پیکسل، می‌توان فهمید که این احتمال چندان بی‌راه نیست.

اگر این گوشی تاشوی پیکسل گوگل معرفی شود، احتمالا رقابت تنگاتنگی میان دو گوشی تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ با این گوشی شکل گیرد. اگر این پیکلسل فولد 6 به دوربین جدید و فناوری‌های تازه آن مجهز باشد، می‌تواند مرزهای انتظارات کاربران در زمینه عکاسی را جابجا کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا