گوگل

جدیدترین اطلاعات از قابلیت‌های پیکسل 6 پرو گوگل

هنوز چند هفته‌ای به فصل پاییز و رونمایی از گوشی‌های جدید شرکت‌های مختلف باقی مانده؛ اما اخیرا گوگل در اقدامی‌ غیرمنتظره، اطلاعات جدیدی را در خصوص محصول جدید این شرکت یعنی پیکسل 6 منتشر کرده است.

به گفته گوگل، این گوشی در فصل پاییز معرفی خواهد شد و به عنوان اولین گوشی هوشمندی لقب خواهد گرفت که مجهز به تراشه اختصاصی طراحی شده توسط مهندسان این شرکت وارد بازار خواهد شد. این سیستم روی تراشه یا همان SoC، تحت عتوان تنسور (Tensor) شناخته می‌شود و به دلیل بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی گوگل، می‌تواند عملکرد و توان بالایی را برای دستگاه در پردازش فرآیندهای مبتنی بر یادگیری ماشینی ارائه دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده، گوگل امسال رونمایی از دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را دستور کار دارد. هنوز جزییاتی در خصوص ابعاد و اندازه این دو گوشی منتشر نشده، اما قاعدتا مدل پرو می‌بایست کمی‌بزرگ‌تر باشد و گفته می‌شود که اندازه آن تقریبا با گلکسی نوت 20 اولترا برابری خواهد کرد.

همچنین در تصاویر منتسب به پیکسل 6، مشاهده می‌شود که در قسمت پشتی بدنه، از یک نوار در رنگ‌های مشکی، سبز و قرمز استفاده شده و در زیر آن، سیستم دوربین افقی دستگاه تعبیه شده است. به گفته گوگل، سنسورها و لنزهای دوربین این دو گوشی به نسبت قبل ارتقا یافته و به دلیل بزرگ‌ بودن بیش از حد اندازه سنسورها، امکان قرار دادن آن‌ها در طراحی مربعی‌شکل نبود.

استفاده از این سنسورهای بزرگ باعث شده تا برآمدگی محسوسی در قسمت پشتی بدنه ایجاد شود و وقتی گوشی روی میز قرار می‌گیرد، قسمت بالایی گوشی کمی‌بالاتر از قسمت پایینی آن قرار می‌گیرد. همچنین، رنگ‌بندی مدل‌های پرو به گونه‌ای است که اختلاف رنگ‌ها (مشکی، آبی و نارجی) در دو طرف ماژول دوربین، کمتر به چشم می‌آید و از طراحی مشکی براق‌تر نیز برای محل قرارگیری سنسورهای دوربین استفاده شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، پیکسل 6 از طراحی ماژول دوربین مات بهره می‌برد.

با این حال، در ساخت هر دو مدل از بدنه‌ای شیشه‌ای استفاده شده و لبه‌های کناری نمایشگر نیز به صورت منحنی طراحی شده‌اند. همچنین دوربین سلفی این دو گوشی نیز از قسمت کناری به قسمت میانی نمایشگر منتقل شده است.

انتشار اطلاعاتی جدید از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل

گوگل هنوز حرفی در خصوص اندازه سنسور و دوربین این گوشی‌ها نزده اما ریک استرلوه، مدیر سخت‌افزار گوگل پیشتر اعلام کرد کرد که دوربین اصلی پیکسل 6 به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تا 150 درصد نور بیشتر را در مقایسه با مدل قبلی این شرکت جمع‌آوری کند. از طرفی، در هر دو مدل از سنسور اولتراواید استفاده شده و مدل پرو نیز از لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 4 برابری بهره می‌برد.

جدای از ارتقای عملکرد دوربین، پیکسل 6 و پیکسل 6 به لطف برخورداری از سیستم روی تراشه تنسور، از قابلیت پردازش تصویری بهتری نیز برخوردار خواهند بود. استرلوه عنوان کرد که تغییرات جدید در دوربین این گوشی‌ها، منجر به ارائه ویدیوها و تصاویری واضح‌تر و ثبت عکس‌هایی بهتر از سوژه‌های در حال حرکت خواهد شد.

گوگل همچنین تغییراتی را در نرم‌افزار تشخیص صدای خود اعمال و آن را تحت عنوان پلتفرمی‌جدید به نام SPDA معرفی کرده است. این پلتفرم به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا از ظرفیت‌های تراشه تنسور به منظور بهره‌مندی از قابلیت‌های تشخیص صدا در حد یک دیتاسنتر استفاده کنند. برای مثال، با کمک تراشه تنسور، دستگاه می‌تواند همزمان فایل صوتی را پیاده کرده و ترجمه آن را نیز بدون استفاده از ظرفیت‌های کلاد برای پردازش، ارائه دهد.

انتشار اطلاعاتی جدید از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل

هنوز جزییات دقیقی در خصوص سرعت کلاک و هسته‌های پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی و همچنین حافظه رم و طول عمر باتری این دو دستگاه منتشر نشده است. اما استرلوه اعلام کرد که گوگل از خواسته‌ها و نیازهای کاربران آگاه است و محصولی با قابلیت‌هایی بیشتر را در اختیارشان قرار خواهد داد.

از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی، پشتیبانی آن‌ها از فناوری 5G است اما اطلاعاتی در خصوص نوع مودم 5G به‌کار رفته در این دو محصول ارائه نشده است.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا