سامسونگموبایل

گوشی Z Flip3 سامسونگ مجهز به کاور اسکرین بزرگتر معرفی شد

دو گوشی تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد۳ که شب گذشته در رویداد آنپکد سامسونگ معرفی شد را می‌توان آغاز فصلی جدید در تولید گوشی‌های هوشمند دانست. Galaxy ZFlip3 در راستای پاسخ به نیاز آن دسته از کاربرانی که به دنبال گوشی تاشوی کوچکتری نسبت به ZFold هستند عرضه شده است. در نسخه جدید ZFlip سامسونگ، ضمن اعمال بهبودهایی در طراحی گوشی، بسیاری از مشخصات فنی از جمله کیفیت تصویربرداری، نرخ رفرش، مقاومت بدنه نیز ارتقا داده شده اند.

کاور اسکرین بزرگتر

در بازطراحی انجام شده برای galaxay Z Flip3، نمایشگر کاور (کاور اسکرین) ۴ برابر بزرگتر شده است. این امر امکان مشاهده بهتر پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را بدون نیاز به باز کردن گوشی برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین از طریق همین نمایشگر کوچک تعبیه شده روی صفحه، می‌توان بسیاری کارهای روتین مانند چک کردن آب و هوا، چک کردن برنامه قدم شمار را نیز انجام داد. البته برنامه پرداخت سامسونگ (Samsung pay) مستقیما در این صفحه نمایش کوچک گنجانده شده است تا کاربر در مراجعه به یک کافه محلی و یا دیگر مکان‌هایی که نیاز به پرداخت پول داشته باشد، احساس راحتی کند. همچنین چنانچه گلکسی واچ ۴ داشته باشید، می‌توانید نمایشگر آن را با کاور اسکرین ست کنید تا جلوه جذاب‌تری داشته باشد.

کاور اسکرین گوشی گلکسی زد فلیپ 3
کاور اسکرین گوشی گلکسی زد فلیپ 3

این نمایشگر کوچک (کاور اسکرین) در قسمت مشکی رنگ بالایی گوشی و در کنار دوربین‌های اصلی قرار دارد. در نسخه پیشین زد فیلیپ ابعاد این نمایشگر سوپر امولد ۱.۱ اینچ بود که در نسخه جدید به ۱.۹ اینچ افزایش یافته و رزولوشن آن به ۲۶۰ در ۵۱۲ پیکسل  رسیده است.

دو دوربین اصلی، یک دوربین سلفی

بهبود در سیستم عکس‌برداری گوشی Z Flip3 از دیگر نکات قابل توجهی است که در کنفرانس دیشب به آن پرداخته شد. به مانند سال گذشته، سامسونگ برای این گوشی دو نمایشگر عریض و دوربین‌های واید تعبیه کرده است که قابلیت ضبط ویدیوهای HDR10+ را فراهم می‌آورند.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی دارای لنزی با دیافراگم F۱.۸  و مجهز به ارزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار دوال پیکسل است. دوربین دوم نیز که آن هم ۱۲ مگاپیکسلی است دارای لنز اولتراواید F۲.۲ است. این لنز مشابه لنزی است که در نسل یپشین این مدل گوشی استفاده شده است. اما برای دوربین سوم این گوشی که در واقع دوربین سلفی است و در داخل نمایشگر اصلی گوشی تعبیه شده، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این دوربین دارای یک لنز F۲.۴ است.

گوشی galaxy z flip 3
گوشی galaxy z flip 3

طراحی خاص این گوشی باعث می‌شود کاربران بتوانند حس متفاوتی از سلفی گرفتن را تجربه کنند. درحالت تا شده، می‌توان به سرعت با گوشی عکس و فیلم گرفت. به لطف وجود نمایشگر کوچک کاور اسکرین و قابلیت کوییک شات (تصویربرداری سریع) که از طریق دوبار فشردن دکمه پاور اعمال می‌شود، می‌توان عکس‌ها و فیلمهای جذابی گرفت.

بهبود در صوت و تصویر

درحالی که گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ به نمایشگر بزرگی با ابعاد ۷.۶ اینچی مجهز است، طراحان برای گلکسی زد فلیپ نمایشگری کوچکتری در نظر گرفته اند. ابعاد نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ  ۶.۷ اینچ، با نسبت ۲۲:۹ است. در این گوشی نرخ رفرش ۶۰ هرتزی نسخه‌های قبلی، به ۱۲۰ هرتز ارتقا داده شده است. داشتن نرخ رفرش سازگار ۱۲۰ باعث شده تا گوشی گلسی زد فلیپ ۳ رابط کاربری روان‌تری نسبت به مدل‌های پیشین داشته باشد. ویژگی سازگاری خودکار در نظر گرفته شده در نرخ رفرش این گوشی باعث می‌شود مصرف باتری بهینه‌تر شود.

طراحی متفاوت این گوشی جدید سامسونگ باعث شده تا زد فلیپ۳ گزینه بسیاری مناسبی برای تماشای ویدیوها و ولاگ‌های یوتیوبی باشد. اسپیکرهای استریوی این گوشی با فناوری Dolby Atmos به روزرسانی شده‌اند و این باعث می‌شود بتوان صدای قوی و واضحی از گوشی  شنید که به خوبی عمق اصوات و افکت‌های فضایی اضافه شده بر روی آنها را منتقل کند.

نمایشگر گوشی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ

برخی مشخصات فیزیکی و قیمت

این گوشی مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگ رم است. Fip3 به مانند نسخه گرانتر یعنی ZFold3 از تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ بهره می‌برد، از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند و با داشتن استاندارد IPX8 توان مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک و نیم متری را داراست.

سامسونگ می‌گوید که هر دو مدل گوشی جدیدی که در رویداد دیشب معرفی شدند، مقاومت بدنه و شیار دور آن بهبود یافته است. طبق اعلام طراحان این گوشی، برای ساخت بدنه ZFlip3 سامسونگ از شیشه فوق نازکی استفاده شده است که در مقابل ضربه و سقوط مقاومتی تا ۳۰ درصد بیشتر از نسخه قبلی دارد.

گوشی های گلکسی زد فلیپ 3

ایعاد این گوشی در حالت تا شده، ۷۲.۲ در ۸۶.۴ در ۱۷.۱ میلی متر و در حالت تا نشده، ۷۲.۲ در ۱۶۶ در ۶.۹ میلی متر است.

وزن گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ ۱۸۳ گرم اعلام شده که نسبت به نسخه پیشین تغییری نکرده است. این گوشی مجهز به اندروید ۱۱ و در ۴ رنگ کرمی، بنفش لاوندر، مشکی فانتوم و سبز عرضه می‌شود. گفتنی است که افزون بر ۴ رنگ ذکر شده، امکان سفارش ۳ رنگ سفید، خاکستری و صورتی نیز برای کسانی که سفارش خود را از سایت این شرکت ثبت کنند فراهم است.

فراهم شدن امکان خرید یک گوشی تاشو با قیمت پایینتر را می‌توان یکی از نکات قابل توجه معرفی این گوشی جدید سامسونگ دانست. قیمت گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود و این برای اولین بار است که با کمتر از هزار دلار می‌توان یک قیمت گوشی تاشوی هوشمند سامسونگ خرید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا