خودروخودرو الکتریکی

لامبورگینی «کانتاش» هیبریدی با قیمت ۲.۶ میلیون دلار معرفی شد

 

لامبورگینی به تازگی از نسل جدید و هیبریدی ابرخودروی کانتاش (Countach) پرده برداشت و اعلام کرد این محصول در تعدادی محدود و با قیمت پایه ۲.۶ میلیون دلار روانه بازار خواهد شد.

به گفته لامبورگینی، این ابرخودرو با نام کامل Countach LPI ۸۰۰-۴ عرضه خواهد شد. در این نام‌گذاری، LPI برگرفته از عبارت Longitudinale Posteriore Ibrido است که نشان از هیبریدی بودن خودرو دارد و عدد ۸۰۰ نیز به قدرت تقریبی ۸۰۰ اسب بخاری کانتاش جدید اشاره دارد. همچنین عدد ۴ نیز از سیستم چهارچرخ متحرک این محصول خبر می‌دهد.

جدای از این اعداد و ارقام، لامبورگینی کانتاش جدید به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری و موتور الکتریکی ۴۸V مجهز شده و از فناوری ابرخازن (Supercapacitor) بهره می‌برد. طبق آنچه لامبورگینی اعلام کرده، این خودرو می‌تواند ظرف مدت زمان ۲.۸ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۸.۶ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین کانتاش جدید قادر است با حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

سیستم هیبریدی به کاررفته در این این خودرو، مبتنی بر فناوری تعبیه‌شده در خودروی لامبورگینی سیان است. این شرکت ادعا می‌کند که فناوری ابرخازن کانتاش می‌تواند تا سه برابر عملکرد بهتری را به نسبت باتری لیتیوم یونی ارائه دهد.

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی معتقد است که کانتاش، مبتنی بر سنت همیشگی لامبورگینی مبنی بر آینده‌نگری، سبک‌های جدید طراحی و فناوری‌های مدرن تولید شده است. مهندسان لامبورگینی در ساخت شاسی و بدنه این خودرو، از فیبر کربن بهره گرفتند و همین مسئله باعث شده تا وزن خودرو به ۱۵۹۵ کیلوگرم برسد.

در ساخت سقف این خودرو، از طراحی فوتوکرماتیک استفاده شده که تنها با زدن یک دکمه، از حالت مات به شفاف تغییر می‌یابد. در داخل کابین نیز یک نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی تعبیه شده و سیستم عامل داخلی خودرو نیز با اپل کارپلی سازگار است.

به گفته لامبورگینی، تنها ۱۱۲ دستگاه از این خودروی لوکس تولید شده و قرار است عرضه آن با قیمت تقریبی ۲.۶۴ میلیون دلار از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Travel to Singapore
  2. بازتاب: ks quik 2000
  3. بازتاب: EV Charger

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا