خودروخودرو الکتریکی

ابرخودروی استون مارتین Valhalla با قدرت ۹۳۷ اسب بخار معرفی شد

تقریبا دو سال پیش بود که شرکت استون مارتین از ابرخودرویی قدرتمند و البته مفهومی‌تحت عنوان AM-RB ۰۰۳ پرده برداشت و اکنون مدل تولیدی این خودروی با نامی‌جدید و البته ساده‌تر تحت عنوان Valhalla معرفی شد.

این محصول هیبریدی در حالی رونمایی شد که تا چند روز دیگر مسابقات فرمول یک گرند پریکس در بریتانیا آغاز می‌شود؛ جایی که در آن، استون مارتین برای اولین بار در طی ۶۰ سال اخیر در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

حال در خصوص این ابرخودروی جدید باید گفت که Valhalla از توان خروجی ۹۳۷ اسب بخاری بهره می‌برد و قادر است با حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید. صفر تا صد این خودروی هیبریدی نیز برابر با ۲.۵ ثانیه عنوان شده است.

به گفته استون مارتین، در این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر V۸ با تویین توربو با خروجی ۷۴۰ اسب بخار استفاده شده و در کنار آن، دو موتور الکتریکی را می‌بینیم که هرکدام روی یکی از محورها جای گرفته‌اند.

در قسمت جلویی خودرو از ایرودینامیک فعال استفاده شده که به پایداری بیشتر خودرو در حین حرکت کمک می‌کند. در قسمت پشتی نیز از اسپویلر و همچنین در قسمت پایینی بدنه، تغییراتی به منظور انتقال بهتر هوا تعبیه شده است.

بدنه استین مارتین Valhalla از فیبر کربن است و همین مسئله باعث شده تا وزن خودرو به طور محسوسی کم شود به طوری که طبق گفته این شرکت، وزن این خودرو تقریبا ۱۵۵۰ کیلوگرم است.

در داخل کابین نیز تغییراتی نسبت به مدل قبلی این شرکت یعنی Valkyrie اعمال شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌جدید در نمایشگر لمسی مرکزی و همچنین پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید آتو اشاره کرد.

با توجه به اطلاعات و مشخصاتی که توسط استون مارتین ارائه شده، خودروی Valhalla با مدل‌هایی همچون فراری SF90 Stradale برابری می‌کند. همانند رویه سال‌های قبل این شرکت، تنها تعداد محدودی از این خودرو تولید خواهند شد و با توجه به قیمت بالای آن، هر کسی توان خرید آن را نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا