اپل

انتشار اطلاعاتی جدید از مک مینی مجهز به پردازنده M1X

نسل جدید مک مینی اپل مجهز به تراشه جدید M1X در راه است و اخیرا تصاویری منتسب به این محصول که نمایی از طراحی و برخی مشخصات آن را فاش می‌کند، به بیرون درز کرده است.

این اطلاعات برای اولین بار توسط اکانتی با نام کاربری LeaksApplePro در توییتر منتشر شد که البته ظرف چند ساعت شاهد حذف شدن این اکانت بودیم. با این حال، جزییاتی که در این تصاویر به آن اشاره شده، با آنچه پیشتر در خصوص مک مینی جدید اپل و ویژگی‌های آن به بیرون درز کرده، مطابقت دارد.

در همین رابطه، جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات محصولات هوشمند، چندی پیش اعلام کرد که مک مینی جدید اپل به بدنه‌ای باریک‌تر به نسبت مدل کنونی و همچنین درگاه‌های بیشتر مجهز خواهد بود. بر این اساس، اطلاعات اکانت مذکور با ادعاهای پراسر همخوانی دارد و نه‌تنها بدنه بلکه چیدمان درگاه‌ها نیز با آنچه پراسر پیشتر منتشر کرده بود، مطابقت دارد.

اپل در طی چند سال اخیر تغییراتی را در طراحی آی‌مک و مک بوک پرو خود اعمال کرد اما شاسی مک مینی در این سال‌ها تقریبا ثابت و بدون تغییر مانده و از سال 2018 تاکنون، تغییر محسوسی را در طراحی این محصول شاهد نبودیم.

حال تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که مهندسان اپل دست به کار شده‌اند و به‌روزرسانی‌هایی را در نسل جدید این محصول شاهد خواهیم بود. به گفته پراسر، اپل احتمالا از مواد «پلکسی‌گلس» برای ساخت بدنه باریک این مک مینی جدید استفاده کرده است.

همچنین مک مینی جدید مجهز به پردازنده M1X عرضه خواهد شد که گفته می‌شود به 10 هسته پردازشی و 32 هسته پردازشی گرافیکی مجهز خواهد بود. مارک گورمن، خبرنگار و کارشناس فناوری بلومبرگ در ماه مه امسال عنوان کرد اپل قصد دارد دو نسخه مک مینی را به بازار عرضه کند که تفاوت میان آنها در هسته‌های پردازشی گرافیکی خواهد بود.

گفته می‌شود که این پردازنده جدید از لحاظ عملکرد و توان پردازشی بسیار قوی‌تر از مدل M1 عمل خواهد کرد. در خصوص ترکیب دکمه‌ها و درگاه‌ها در مک مینی M1X نیز باید گفت که طبق تصاویر منتشر شده، این محصول به یک دکمه پاور، یک درگاه شارژ مغناطیسی، چهار درگاه تاندربولت 4، دو درگاه USB-A، یک ورود اترنت RJ45 و یک درگاه HDMI مجهز خواهد بود.

همچنین در اخبار و شنیده‌های مرتبط با این محصول، مشخصاتی همچون حافظه رم 32 گیگابایتی پیش‌‎بینی و اعلام شده که مک مینی M1X به مانند مدل آی‌مک 24 اینچی در رنگ‌بندی متنوع عرضه خواهد شد. در رابطه با زمان عرضه نیز باید گفت که طبق آخرین اطلاعات، این دستگاه به احتمال زیاد در کنار مک بوک پرو جدید اپل در اواخر سال جاری میلادی معرفی و عرضه خواهد شد.

مک مینی M1X

البته با توجه به معضل کمبود تراشه در جهان و پیامدهای همه‌گیری کرونا نمی‌توان با قاطعیت در خصوص زمان عرضه این محصول، اظهارنظر کرد. هنوز هیچ حرفی در خصوص قیمت مک مینی M1X زده نشده است.

 

 

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا