تکنولوژیموبایل

شیائومی جایگاه دوم برترین تولیدکننده گوشی در جهان را تصاحب کرد

شیائومی توانست با پشت سر گذاشتن اپل و دیگر رقبای چینی خود در بازار، خود را به عنوان دومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان معرفی کند.

مرکز تحقیقاتی Canalys با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال 2021، شرکت شیائومی با ثبت رشد فروش سالیانه 83 درصدی و تصاحب 17 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند، جایگاه دومین تولیدکننده برتر این حوزه را از آن خود کند.

شرکت اپل در جایگاه سوم ایستاده و با استناد به اطلاعات این گزارش، اهالی کوپرتینو توانستند در این بازه زمانی، 14 درصد از فروش گوشی‌ها را به خود اختصاص دهند. همنین میزان رشد فروش این شرکت برابر با یک درصد عنوان شده است.

شرکت‌های چینی اوپو و ویوو که تحت مالکیت برند BBK قرار دارند، هر کدام به سهمی‌10 درصدی از این بازار رضایت دادند. البته رشد فروش این دو شرکت برابر به ترتیب برابر با 28 و 27 درصد بود که در نوع خود جالب توجه است.

و بالاخره در صدر این فهرست به مانند فصول گذشته، سامسونگ را می‌بینیم که با تصاحب سهم 19 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند، همچنان در این عرصه حرف اول را می‌زند. چشم بادامی‌ها نیز در این بازه زمانی سه ماهه، رشد فروش سالیانه 15 درصدی را ثبت کردند.

مهم‌ترین عامل در رشد سهم بازار شیائومی، متوسط قیمت فروش گوشی‌های این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌هاست به طوری که بهای گوشی‌های این شرکت 40 درصد کمتر از سامسونگ و 75 درصد کمتر از اپل است. حتی گوشی‌های پرچمدار این شرکت همانند می‌11 نیز جزو مدل‌های مقرون به‌صرفه با شمار می‌رود.

قیمت‌های مناسب دلیل اصلی رشد شیائومی در بازارهای جهانی بوده به طوری که فروش محصولات این شرکت در آمریکای لاتین، با رشدی 300 همراه بوده و در آفریقا و غرب اروپا نیز به ترتیب رشدی 150 و 50 درصدی را تجربه کرد.

البته شیائومی تنها در سه ماهه اخیر به چنین جایگاهی دست یافته و مشخص نیست که آیا این روند در ادامه نیز تکرار خواهد شد یا خیر؛ با این حال، اپل در سه ماهه اخیر محصول جدیدی نداشت و یکی از دلایل رشد فروش کم این شرکت، همین موضوع بوده است.

از طرفی دیگر این گزارش آمده که شرکت‌های اوپو و ویوو همچنان به عنوان یکی از رقبای اصلی شیائومی و البته دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند و فروش بالای آن‌ها در بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده، می‌تواند زنگ خطر را برای دیگر شرکت‌ها به صدا در آورد.

علی‌رغم همه این موارد و حتی اگر جایگاه دومی‌شیائومی، موقتی باشد بازهم نمی‌توان از عملکرد خوب این شرکت به سادگی گذشت. شیائومی در طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای جا انداختن برند خود در کشورهای جهان و همچنین به دست آوردن وجهه‌ای جهانی به کار بسته و اکنون به نظر می‌رسد که اقدامات این شرکت به بار نشسته و قطعا طی سال‌های آتی، بیش از این‌ها از شیائومی خواهیم شنید.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا