مایکروسافت

ویندوز 11 با فایل اکسپلورر جدید عرضه می‌شود

مایکروسافت در مراسم معرفی ویندوز 11، از نسخه جدید فایل اکسپلورر (File Explorer) نیز رونمایی کرد.

در ویدیویی که تحت عنوان «چگونه ویندوز 11 طراحی شد» از سوی مایکرسافت منتشر و نمایش داده شد، اطلاعات جدیدی در خصوص تغییرات رابط کاربری جدید فایل اکسپلورر و همچنین رابط کاربری مایکروسافت آفیس ارائه شد.

در این طراحی جدید، دیگر خبری از رابط روبانی‌شکل در فایل اکسپلورر و آفیس نیست و ظاهری مدرن‌تر را شاهدیم. در فایل اکسپلورر، تغییراتی به منظور استفاده بهتر از تاچ لحاظ شده و دکمه‌‌های کنترل برای مدیریت بهتر فایل‌‌ها و پوشه‌‌ها در قسمت بالایی صفحه مشاهده ‌می‌شود.

همچنین در فایل اکسپلورر جدید، آیکون‌‌های جدیدی اضافه شده که به عنوان بخشی از پروژه مایکروسافت برای تغییرات بصری ویندوز 11 محسوب ‌می‌شود. متاسفانه برخلاف انتظارات، هنوز خبری از رابط کاربری مبتی بر Tab در فایل اکسپلورر نیست.

در کنار تغییرات بصری و گرافیکی فایل اکسپلورر، مایکروسافت آفیس نیز با ظاهری جدید در ویندوز 11 در دسترس کاربران خواهد بود.

از جمله این تغییرات ‌می‌توان به منوی روبانی با قابلیت ناپدید شدن، گوشه‌‌های گرد و تغییراتی به منظور استفاده بهتر از قابلیت تاچ اشاره کرد.

مایکروسافت در طی یکی دو سال اخیر، به ارتقای طراحی و رابط کاربری آفیس توجه ویژه‌ای داشته و سعی کرده تا دسترسی به این سرویس از طریق وب، دسکتاپ و موبایل را ساده‌تر کند تا کاربران را به استفاده بیشتری از این نرم‌افزار ترغیب کند.

ویندوز 11 با فایل اکسپلورر جدید عرضه می‌شود

ویندوز 11 با فایل اکسپلورر جدید عرضه می‌شود

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا