ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری شرکت Square در استخراج بیت کوین از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر

شرکت Square که در زمینه ارائه خدمات مالی فعالیت دارد، از تصمیم خود برای همکاری با مجموعه Blockstream Mining برای توسعه تجهیزاتی برای استخراج بیت کوین خبر داد که انرژی آن‌ها از طریق نور خورشید تامین می‌شود.

این شرکت با انتشار توییتی، ضمن تایید این سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری در این زمینه، اعلام کرد که این اقدام گامی‌در جهت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اکوسیستم بیت کوین محسوب می‌شود تا بتوان در آینده نزدیک، انرژی 100 درصد از فرآیند استخرج بیت کوین را از این انرژی‌ها تامین کرد.

این شرکت عنوان کرد که از این طریق، قصد دارد تا نشان دهد که نه‌تنها به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان برای استخراج رمزارزها امکان‌پذیر است، بلکه این تلاش‌ها می‌تواند حرکت جهان را به سمت استفاده از انرژی‌های پایدار تسریع ببخشد.

در حال حاضر، استخراج بیت کوین، برق زیادی را مصرف می‌کند و جایگزین کردن آن با منابع انرژی پایدار، به اولویت بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز در ماه آوریل امسال اعلام کرد که دیگر این شرکت خودروساز، رمزارز بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود نمی‌پذیرد. دلیل این تصمیم نیز آسیب‌های ناشی از استخراج بیت کوین بر محیط زیست عنوان شده است.

او همچنین در ماه مه، دیداری را با برخی از ماینرها داشت که در پایان این جلسه، گروهی به نام Bitcoin Mining Council یا همان شورای استخراج بیت کوین تشکیل شد تا بتوان از این طریق، شفافیت در زمینه مصرف انرژی را ترویج داد و حرکت جهان به سمت استفاده از انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر را شتاب بخشید.

هم‌اکنون جک دورسی، مدیرعامل Square را بر عهده دارد. او همچنین به عنوان مدیرعامل توییتر نیز فعالیت دارد. دورسی در سال 2010 گفته بود که بیت کوین ظرف 10 سال آینده، به تنها ارز جهان تبدیل خواهد شد.

شرکت Square در ماه اکتبر گذشته، حدود 500 میلیون دلار در زمینه بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و ماه فوریه نیز 170 میلیون دلار دیگر به این مبلغ افزود. کاربران اپلیکیشن Cash متعلق به Sqaure می‌توانند از این برنامه برای خرید بیت کوین استفاده کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا