ارز دیجیتالایلان ماسک

تلاش ایلان ماسک و ماینرها برای رفع مشکلات بیت کوین

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی در توییتی اعلام کرد که در دیداری که میان ایلان ماسک و تعدادی از ماینرهای بزرگ آمریکا صورت گرفت، این گروه برای تاسیس «شورای استخراج بیت کوین» به نتیجه رسیدند تا از این طریق بتوانند شفافیت در زمینه استفاده از انرژی و تسریع به‌کارگیری از طرح‌ها‌ی ابتکاری پایدار برای استخراج بیت کوین را در سراسر جهان ترویج دهند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز در توییتی اعلام کرد که این گروه متعهد شده تا اطلاعات مربوط به میزان مصرف انرژی‌ها‌ی تجدیدپذیر فعلی و برنامه‌ریزی‌شده خود را منتشر کند و همچنین از سایر ماینرها در سراسر جهان بخواهد تا چنین کاری را انجام دهند.

به گفته سیلور، در این گروه نمایندگانی از Argo Blockchain، Blockcap، Core Scientific، Galaxy Digital، Hive Blockchain Technologies، Hut 8 Mining، Marathon Digital Holdings و Riot Blockchain حضور دارند.

با اعلام این خبر، بخش زیادی از شرکت‌ها‌ی مذکور، حمایت خود را از این طرح اعلام کردند. در این میان، Hut 8 Mining، با تایید صحبت‌ها‌ی سیلور، با انتشار توییتی عنوان کرد که فعالان این بازار آموزش خواهد داد که استخراج رمزارز از طریق انرژی‌ها‌ی پایدار امکان‌پذیر و جزو اولویت‌ها‌ست.

پیتر وال، مدیرعامل Argo Blockchain نیز در توییتی نوشت که به عنوان بخشی از این شورای استخراج بیت کوین، Argo نیز اقدامات جدی خود را در جهت حرکت به سمت استخراج پایدار و شفافیت بیشتر در این زمینه انجام خواهد داد.

مریک اوکاموتو نیز مدیرعامل Marathon Digital Holdings نیز در توییتی ضمن حمایت از تشکیل این شورا عنوان کرد که شرکت تحت هدایت وی به نوبه خود برای کمک به استفاده از انرژی‌ها‌ی پایدار برای ماینینگ و شفافیت بیشتر در زمینه استفاده انرژی تلاش خواهد کرد.

اگرچه تسلا در ماه مارس، بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌ها‌ی پرداخت برای خرید خودروهای قبول پذیرفته بود، اما چند هفته پیش، ایلان ماسک به دلیل نگرانی‌ها‌ی زیست‌محیطی پیرامون روش‌ها‌ی استخراج بیت کوین، از تصمیم خود برگشت.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: ارزهای دیجیتال، در بسیاری از جنبه‌ها‌ ایده خوبی هستند و بر این باوریم که آینده درخشانی دارد اما نباید به قیمت از بین رفتن محیط زیست تمام شود.

مدیرعامل تسلا بعد از این تصمیم خود، چندین بار در خصوص مشکلات بین کوین و استفاده از انرژی‌ها‌ی فسیلی برای استخراج این رمزارز صحبت کرد. در حال حاضر، استخراج بیت کوین، بخش زیادی از انرژی الکتریسیته را به خود اختصاص می‌دهد که این امر در تضاد با سیاست‌ها‌ی تسلا در حرکت به سمت انرژی‌ها‌ی تجدیدپذیر است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا