شبکه‌های اجتماعیمتا

عقب نشینی واتس‌اپ از اعمال سیاست‌های جدید حریم خصوصی

اوایل ماه جاری میلادی در خبرها آمده بود کاربرانی که تا تاریخ 15 ماه مه (25 اردیبهشت)، سیاست‌های جدید حریم خصوصی واتس‌اپ را نپذیرند، دسترسی آن‌ها به برخی از امکانات و قابلیت‌های این پیام‌رسان مسدود خواهد شد.

اما اکنون به نظر می‌رسد که تصمیم فیسبوک، شرکت مادر واتس‌اپ در اجرای این طرح، تغییر کرده و کاربران علی‌رغم عدم پذیرش سیاست‌های جدید، می‌توانند از این پلتفرم بدون هیچگونه محدودیتی استفاده کنند.

سخنگوی واتس‌اپ در گفت‌وگو با وب‌سایت The Verge عنوان کرد: با توجه به گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات مختلف و کارشناسان حریم خصوصی، اعلام می‌کنیم که خللی را در عملکرد اپلیکیشن واتس‌اپ برای آن‌هایی که هنوز این بروزرسانی جدید را نپذیرفته‌اند، ایجاد نخواهیم کرد.

با این حال، سخنگوی واتس‌اپ عنوان کرد که این طرح همچنان در دستور کار است و قطعا در آیند دنبال می‌شود. از زمانی که فیسبوک، عرضه این تغییرات جدید برای پلتفرم واتس‌اپ را آغاز کرد، سردرگمی‌و نگرانی‌هایی زیادی برای کاربران این اپلیکیشن به وجود آمد. به موجب این سیاست‌های جدید، کاربران واتس‌اپ می‌بایست با اشتراک اطلاعات شخصی خود در این پلتفرم با فیسبوک موافقت کنند.

البته پیشتر و در سال 2016 نیز بخشی از این طرح اجرا شد و شماره تماس کاربران با فیسبوک به اشتراک گذاشته شد. با این حال، در پی تصمیم واتس‌اپ، بسیاری از کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان، به استفاده از برنامه‌های مشابهی چون سیگنال و تلگرام روی آودند.

از طرفی، واتس‌اپ اخیرا مدعی شد که حجم زیادی از کاربران، سیاست‌های جدید مربوط به حریم خصوصی را پذیرفته‌اند. همچنین در بیاانیه این شرکت آمده برای آن‌هایی که هنوز این سیاست‌هایی را نپذیرفته‌اند، هر چند وقت یک بار، پیام‌هایی به منظور یادآوری پذیرش این تغییرات ارسال می‌شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا