گوگل

قابلیت Cinematic Moments گوگل فوتوز

این روزها استفاده از تصاویر متحرک یا همان انیمیشنی در میان کاربران دستگاه‌های هوشمند بیش از پیش شایع شده و بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند تا با عرضه نرم‌افزار و قابلیت‌هایی، امکان تبدیل تصاویر و ویدیوها با فایل‌های انیمیشنی را برای کاربران فراهم کنند.

در این میان، شرکت گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران دنیای موبایل، اخیرا و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان خود نشان داد که چگونه اپلیکیشن گوگل فوتوز از فناوری یادگیری ماشینی برای تبدیل تصاویر ثابت به تصاویر متحرک بهره ‌می‌گیرد.

به گفته گوگل، این قابلیت نسخه پیشرفته‌تری از ویژگی Cinematic Photos که در سال گذشته برای کاربران فوتوز عرضه شد، محسوب ‌می‌شود. ویژگی مذکور ‌می‌تواند افکت‌های سه بعدی را به تصاویر اضافه کند. اما اکنون قابلیت ایجاد تصاویر انیمیشنی با اضافه شدن ویژگی جدید به نام Cinematic Moments در اختیار کاربران گوگل فوتوز قرار گرفته است.

گوگل اعلام کرد که Cinematic Moments ‌می‌تواند دو عکس ایستا را به یک تصویر انیمیشنی تبدیل کند. در این ویژگی، از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده شده و قادر است با اضافه کردن فریم‌های اضافی به دو عکس، تحرک و حالت انیمیشنی را به عکس‌ها اضافه کند.

همانطور که در ادامه مشاهده ‌می‌کنید، Cinematic Moments ‌می‌تواند این حالت را در عکس‌هایی با حالت‌ها و سوژه‌های مختلف پیاده کند. نتیجه کار نیز رضایت بخش است و ‌می‌تواند برای کاربران جالب توجه باشد.

البته اخیرا وب‌سایتی به نام MyHeritage، چنین قابلیت مشابهی را ارائه ‌می‌دهد و با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، عکس‌های قدی‌می‌را به فایل‌های انیمیشنی و متحرک تبدیل ‌می‌کند. گوگل هنوز زمان عرضه این قابلیت برای نسخه اندروید و آی او اس گوگل فوتوز اعلام نکرده است. اما قطعا این انتظار چندان طولانی نخواهد بود و به زودی ‌می‌توان از این ابزار مهندسان گوگل برای خلق تصاویری انیمیشنی بهره برد.

استفاده از فناوری یادگیری ماشینی در قابلیت Cinematic Moments گوگل فوتوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا