گوگل

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O در سال 2021 به پایان رسید و این شرکت از آخرین دستاوردهای مهندسان خود پرده برداشت.

مطابق با آنچه انتظار می‌رفت، در این رویداد اطلاعات جدیدی در خصوص نسخه جدید اندروید 12 ارائه شد و از امکانات جدید برای گوگل ورک اسپیس و همچنین فناوری هوش مصنوعی جدید این شرکت سخن گفته شد. درادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هر آنچه گوگل در این رویداد از آن رونمایی کرد.

اندروید 12 با ظاهری جدید

گوگل اعلام کرد که در نسخه جدید سیستم عامل اندروید، از طراحی جدید به نام Material You استفاده و تغییراتی جدید را در این پلتفرم اعمال کرده است. همچنین رنگ‌های جدیدی را در اندروید 12 خواهیم دید و امکانات بیشتری برای شخصی‌سازی محیط کاربری در اختیار کاربران خواهد بود.

به گفته گوگل، این سیستم عامل موبایلی جدید به گونه‌ای طراحی شده که با توجه به والپیپیر دستگاه، قادر خواهد بود رنگ‌های سیستم را تغییر دهد تا همخوانی بیشتری حاصل شود. از طرفی دیگر، قابلیت‌هایی در جهت ارتقای حفاظت از حریم شخصی و خصوصی کاربران در اندروید 12 اعمال شده که از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن داشبورد حریم خصوصی جدید اشاره کرد.گوگل اعلام کرد که نسخه بتای اندروید 12 هم‌اکنون عرضه شده و با گوشی‌های 11 شرکت تولیدکننده محصولات اندرویدی سازگار است.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

ارتباط بهتر در ورک اسپیس

گوگل در این رویداد از طرحی جدید به نام Smart Canvas سخن گفت که ویژه نرم‌افزار ورک اسپیس آفیس است و امکان کار کردن و دسترسی راحت‌تر میان دستگاه‌های مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به Smart Chips اشاره کرد که کاربر با کمک آن می‌تواند به دیگر اپلیکیشن‌های ورک اسپیس لینک شده و از طریق گوگل Doc، Sheet یا Slide، تماس تصویری را در میت (Meet) برقرار کند.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

فناوری جدید هوش مصنوعی LaMDA

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در این رویداد از فناوری LaMDA پرده برداشت که می‌تواند امکان گفت‌وگوی میان انسان و ماشین را فراهم کند. برای نمایش قابلیت‌های این فناوری، گوگل چند ویدیوی از پیش ضبط‌شده را پخش کرد و نشان داد که چگونه این فناوری می‌تواند جای سیاره پلوتو و یا حتی یک موشک کاغذی حرف بزند  و با انسان تعامل داشته باشد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

ادغام پلتفرم‌های Wear OS گوگل و Tizenسامسونگ

در خلال این مراسم، گوگل اعلام کرد که سیستم عامل Wear OS را که اکنون Wear شناخته می‌شود، با سیستم عامل Tizen شرکت سامسونگ ادغام خواهد کرد و یک پلتفرم یکپارچه را ارائه خواهند کرد. تصمیمی‌که می‌تواند عملکرد سریع‌تر و طول عمر باتری بالاتری را برای محصولات پوشیدنی به ارمغان آورد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

رونمایی از پروژه گوگل استارلاین

یکی دیگر از محصولات جدید گوگل در کنفران توسعه دهندگان امسال گوگل، پروژه استارلاین (Project Starline) بود. این فناوری از دوربین‌هایی با رزولوشن بالا و سنسورهای عمق به منظور ایجاد یک مدل سه بعدی از انسان بهره می‌گیرد. با کمک این قابلیت، می‌توان احساس یک ملاقات چهره به چهره و نزدیک به واقعیت را برای کاربران رقم زد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

بروزرسانی اپلیکیشن دوربین گوگل

گوگل اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال اعمال تغییرات و عرضه یک بروزرسانی جدید برای اپلیکیشن دوربین و دیگر محصولات مرتبط با عکاسی این شرکت هستند که امکان ثبت دقیق‌تر رنگ پوست را به نسبت قبل فراهم خواهد کرد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

خلق تصاویر انیمیشنی از عکس‌ها با گوگل فوتوز

گوگل فوتوز نیز از تغییرات جدید بی‌بهره نبود و طبق گفته گوگل، این اپلیکیشن به قابلیتی جدید به نام Cinematic Moments مجهز خواهد شد که می‌تواند دو عکس از یک سوژه را به تصویر متحرک و انیمیشنی تبدیل کند. همچنین مدل جدیدی از قابلیت Memories نیز به گوگل فوتوز اضافه خواهد شد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

ذخیره تصاویر گوگل فوتوز در یک پوشه قفل‌شده

قابلیت دیگری که به گوگل فوتوز اضافه شده، امکان ذخیره عکس‌ها در یک فضایی محافظت‌شده است و ورود به آن تنها از طریق پسورد امکان‌پذیر است. در صورت اضافه شدن تصاویر به این فضا، دیگر در اپلیکیشن فوتوز قابل رویت نخواهند بود. قرار است این قابلیت ابتدا در گوشی‌های پیکسل عرضه و سپس به دیگر دستگاه‌های اندرویدی اضافه شود.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

تغییر مستقیم پسورد وب‌سایت‌ها از طریق پسورد منیجر

گوگل اعلام کرد کرد ویژگی جدیدی را طراحی کرده که امکان تغییر پسورد وب‌سایت‌ها را به طور مستقیم از طریق پسورد منیجر گوگل فراهم می‌کند. این ویژگی ابتدا در مرورگر کروم اندروید برای کاربران آمریکایی قابل استفاده خواهد بود و طی ماه‌های آتی به دیگر گوشی‌های اندرویدی در سراسر جهان خواهد رسید.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

نمایش اطلاعات بیشتر در لایو ویو گوگل مپس

مهندسان گوگل در حال اعمال تغییراتی جدید در گوگل مپس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به عرضه قابلیتی جدید برای ابزار واقعیت مجازی لایو ویو (Live View) اشاره کرد. همچنین این تغییرات به نمایش اطلاعات بیشتر در گوگل مپس ختم خواهد شد.

عبور تعداد کاربران اندروید از مرز 3 میلیارد نفر

گوگل همچنین در این مراسم، اطلاعاتی را در خصوص تعداد کاربران اندروید حال حاضر در جهان ارائه و اعلام کرد که تعداد دستگاه‌های اندرویدی از مرز 3 میلیارد دستگاه عبور کرده است.

باز کردن قفل ماشین با گوشی

از دیگر موارد جالب رویداد توسعه دهندگان انسال گوگل این بود که کاربران می‌توانند از برخی گوشی‌های پیکسل و سامسونگ به جای کلید دیجیتال (Digital Car Key) استفاده و قفل خودرو را باز کنند. این قابلیت در اندروید 12 عرضه خواهد شد و از فنا.ری‌های UWB و NFC پشتیبانی می‌کند. تاکنون، BMW تنها شرکتی خودروسازی است که اعلام کرد پشتیبانی از این قابلیت را به خودروهای خود اضافه می‌کند.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

ابزاری جدید برای

گوگل در این مراسم از یک ابزار سلامتی جدید رونمایی کرد که قادر است با ثبت عکس از پوست قسمتی از بدن، اطلاعاتی را در خصوص شرایط سلامتی پوست ارائه دهد. گفته می‌شود که نسخه آزمایشی این قابلیت در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل چه گذشت؟

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا