اپل

اپل موزیک به زودی با قابلیت‌های جدید بروزرسانی می‌شود

اپل موزیک در ماه آینده میلادی، دو بروزرسانی جدید را دریافت خواهد کرد که شامل پشتیبانی از محتوای صوتی با کیفیت بالا و کیفیت lossless و همچنین قابلیت صدای فراگیر از طریق دالبی اتموس می‌شوند.

اما نکته قابل توجه این است که ویژگی‌های مذکور به صورت رایگان در اختیار تمامی‌مشترکان اپل موزیک قرار خواهند گرفت. اپل اعلام کرد که تا پایان سال جاری، حدود 75 میلیون موسیقی با کیفیت Lossless Audio را در کاتالوگ خود خواهد داشت و برای شروع، 20 میلیون موسیقی را با این کیفیت عرضه می‌کند.

این شرکت همچنین عنوان کرد که Lossless Audio منحصرا برای اپل موزیک و آن‌هایی که جزو مشترکان این سرویس هستند، عرضه خواهد شد. علاوه بر این، امکان ارتقای کیفیت به Lossless در فایل‌های موسیقی خریداری‌شده از طریق آی‌تیونز وجود ندارد و ترک‌های قبلی همچنان با همان کیفیت خواهند بود.

به گفته اپل، برای فعال کردن ویژگی Lossless Audio، مشترکان اپل موزیک می‌بایست ابتدا جدیدترین نسخه این اپلیکیشن را روی دستگاه خود دریافت کنند. سپس وارد Settings، بعد از آن Music و در آخر Audio Quality شوند. در اینجا می‌توانند کیفیت‌های مختلف را با توجه به نوع ارتباط اینترنت خود انتخاب کنند.

طبق آخرین اطلاعات، Lossless Audio در اپل موزیک از کیفیت پایه CD با بیت‌ریت 16 بیت و 44.1 کیلوهرتز آغاز می‌شود و در دستگاه‌های اپل این کیفیت حداکثر تا 24 بیت و 48 کیلوهرتز قابل ارتقاست. اما می‌توان در شرایطی آن را به نرخ 24 بیت و 192 کیلوهرتز نیز رساند. البته برای استفاده از بالاترین حد کیفیت یعنی High-Resolution Lossless، مشترکان می‌بایست تجهیزات جانبی همانند DAC را به دستگاه خود متصل کنند.

از دیگر ویژگی‌های جدید برای اپل موزیک می‌توان به صوت فراگیر (Spatial Audio) و دالبی اتموس (Dolby Atmos) اشاره کرد که می‌توانند تجربه متفاوتی از گوش دادن به فایل صوتی را برای کاربران به ارمغان آورند.

به گفته اپل، قابلیت‌های مذکور از طریق ایرپادها و هدفون‌های جدید بیتس که به تراشه H1 یا W1 مجهزند، قابل دسترسی و استفاده خواهند بود. همچنین ویژگی صوت فراگیر به صورت پیش‌فرض روی اسپیکر مدل‌های جدید آیفون، آیپد و مک فعال خواهد بود.

برای فعال کردن این ویژگی در هدفون‌ها می‌بایست وارد Settings، سپس Music و بعد از آن Audio شد و گزینه Always On را برای دالبی اتموس انتخاب کرد. صوت قراگیری با تمامی‌دستگاه‌های اپل که در طی سال‌های اخیر تولید شده‌اند، سازگار است و حتی اپل تی‌وی 4K نیز در صورت اتصال به یک تلویزیون جدید و سازگار با این قابلیت، از این امکان پشتیبانی می‌کند.

شواهد نشان می‌دهند که قابلیت Lossless Audio به صورت در حالت تبدیل شدن به یک استاندارد جدید در اپلیکیشن‌های پخش زنده موزیک است. در همین رابطه، شرکت آمازون به‌تازگی اعلام کرد که سرویس Amazon Music HD را به صورت رایگان در اختیار مشترکان Amazon Music Unlimited قرار داده و اسپاتیفای نیز از تصمیم خود برای عرضه قابلیت HiFi تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

نوشته های مشابه

‫544 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا