ایرانتکنولوژی

آغاز کاهش ۵۰ درصدی سهم مایکت از فروش سالانه توسعه‌دهندگان از امروز

استور اندرویدی «مایکت» از امروز کاهش سهم خود از درآمد توسعه دهندگان از ۳۰ به ۱۵ درصد را اجرایی کرد. این قانون شامل ۹۹ درصد از توسعه دهندگان مایکت می‌شود.

به گفته روابط عمومی مایکت، از امروز ۲۵ اردیبهشت، سهم مایکت از فروش سالانه توسعه‌دهندگانی که درآمدشان تا ۱ میلیارد تومان است ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. مایکت این تصمیم را حدود ۱ ماه پیش اعمال کرد و به گفته مدیران این استور اندرویدی، از ۱ سال پیش مایکت در حال بررسی و ارزیابی این اقدام بوده است.

البته مایکت تنها استوری نیست که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده و از چند ماه پیش دو استور گوگل پلی و اپ استور نیز با تغییر سیاست‌ها، سهم خود را از فروش توسعه‌دهندگان ۵۰ درصد کاهش داده بودند. در ایران نیز کافه بازار از همین تصمیم پیروی کرده بود.

همچنین مدیر توسعه کسب‌وکار مایکت نیز در گذشته و در گفت‌وگو با آی‌تی‌ایران با اشاره به رشد قابل‌توجه اخیر این استور در سال‌های اخیر اعلام کرده بود که اجرای این طرح نه تنها آسیبی به مایکت وارد نخواهد کرد، در طولانی مدت باعث رشد مثبت این استور نیز خواهد شد.

طبق آخرین گزارش مایکت که اسفند سال گذشته منتشر شد، در حال حاضر تعداد کاربران فعال مایکت از مرز ۱۱ میلیون نفر عبور کرده و ۲۲ هزار توسعه دهنده نیز در این استور فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا