ایرانتکنولوژیکافه بازار

نسخه اندرویدی کلاب‌هاوس روی بازار منتشر شد

نسخه رسمی شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس روی پلتفرم بازار منتشر شد. روز گذشته کلاب هاوس اعلام کرد نسخه رسمی اما بتای این برنامه برای کاربران اندرویدی در پلی استور گوگل برای کاربران ایالات متحده منتشر شده که برای استفاده از این نسخه کاربران ایرانی باید آی‌پی خود را به آمریکا تغییر دهند. اما حالا کاربران ایرانی می‌توانند نسخه رسمی این شبکه اجتماعی را بدون نیاز به تغییر آی‌پی از بازار دانلود کنند.

این شبکه اجتماعی صوتی که اخیرا مورد توجه بسیاری از کاربران، کارآفرینان و دولتمردان قرار گرفته، از چند ماه پیش ابتدا برای کاربران سیستم عامل ios منتشر شد و کاربران اندرویدی از اپلیکیشن‌های غیررسمی که توسط برخی از برنامه‌نویسان عرضه شده بود، استفاده می‌کردند. کاربران ایرانی  می‌توانند از امروز نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید را از طریق بازار دانلود و نصب کنند.

برای دانلود نسخه رسمی کلاب هاوس از بازار از این لینک استفاده کنید.

هر چند که نسخه اندرویدی کلاب‌هاوس از همه امکانات نسخه ios آن برخوردار نیست اما به گفته مدیر عامل این شبکه اجتماعی، آن‌ها ترجیح دادند که برای جلوگیری از نسخه‌های غیررسمی اندرویدی و کامیپیوتری و آلودگی برخی از این نرم‌افزارها، برای نشر نسخه اندرویدی آن تعجیل کنند و سپس امکانات را کامل کنند. برای مثال پاول دیویسون، هم‌بنیان‌گذار کلاب‌هاوس در مصاحبه‌ای با TechCrunch اعلام کرده بود که برخی از این نسخه‌های ساختگی کاربران را به یک وب‌سایت آلوده منتقل می‌کردند. یکی از این برنامه‌ها روی بد افزار بلک‌راک تمرکز داشت که درواقع برنامه‌ای بود که حساب کاربری کاربران در ۴۵۰ سرویس مانند توییتر، فیس‌بوک و… را هک می‌کرد.

گفتنی است که یکی از رقیب‌های کلاب‌هاوس توییتر اسپیس است که در این مدت سعی می‌کرد تا برای کاربران اندرویدی بستری را فراهم کند تا آن‌ها بتوانند در اتاق‌ها به صورت زنده با هم صحبت کنند. البته پیش‌تر گزارش شده بود که توییتر قصد داشته تا کلاب هاوس را از این شرکت با مبلغ ۴ میلیارد دلار بخرد.

لازم به ذکر است از چند هفته پیش کلاب هاوس در برخی اپراتورهای موبایل و برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت ثابت در ایران دچار اختلال شده و دسترسی به آن از طریق آی‌پی ایران با مشکل مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا