شبکه‌های اجتماعی

توییتر به دنبال خرید ‌کلاب ‌هاوس با قیمت 4 میلیارد دلار

اگرچه توییتر پیشتر اپلیکیشنی شبیه به ‌کلاب ‌هاوس را برای رقابت با آن عرضه کرده، اما به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال خرید این شبکه اجتماعی محبوب نیز هست.

بلومبرگ به تازگی با انتشار گزارشی نوشت که توییتر اخیرا مذاکراتی را مدیران ‌کلاب ‌هاوس داشته تا بتواند این اپلیکیشن پرطرفدار را با قراردادی به ارزش تقریبی چهار میلیارد دلار تصاحب کند. گفته می‌شود که این گفت‌وگو فعلا متوقف شده و هنوز اطلاعاتی در خصوص علت این امر منتشر نشده است.

از سویی دیگر، مشخص نیست که کدامیک از این دو شرکت زودتر برای این قرارداد و ادغام شدن پیشقدم شدند. با این حال، در گزارشی بلومبرگ آمده است که ‌کلاب ‌هاوس به دنبال افزایش مبلغ این قرارداد است و احتمالا مبلغ چهار میلیارد دلار را در نظر دارد.

‌کلاب ‌هاوس در سال گذشته میلادی شروع به کار کرد و بستری را برای گفت‌وگوهای صوتی زنده میان کاربران فراهم کرد. طولی نکشید که این اپلیکیشن مورد توجه چهره‌های مشهور و مدیران عامل شرکت‌های فناوری قرار گرفت و بسیاری زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، مسیر تبدیل شدن به یک اپلیکیشن محبوب را طی کرد.

در حال حاضر، بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان از ‌کلاب ‌هاوس استفاده می‌کنند. البته تفاوت این اپلیکیشن با دیگر اپلیکیشن‌های رقیب در این است که پیوستن به ‌کلاب ‌هاوس تنها در صورت دریافت لینک دعوت و صرفا از طریق پلتفرم آی او اس امکان‌پذیر است.

در حال حاضر، ‌کلاب ‌هاوس با اپلیکیشن‌های رقیب زیادی همچون فیسبوک، توییتر، دیسکود، لینکدین، اسلک و غیره رقابت می‌کند. این اپلیکیشن‌ها از چند ده میلیون کاربر بهره می‌برند و علاوه بر آی او اس، کاربران سایر پلتفرم‌های چون اندروید و حتی وب نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

با این حال، ‌کلاب ‌هاوس اخیرا با استخدام یک مهندس نرم‌افزار سعی دارد تا نسخه اندروید اپلیکیشن خود را نیز عرضه کند. همچنین به تازگی قابلیتی را برای درآمدزایی از طریق ‌کلاب ‌هاوس برای کاربران خود ارائه کرده است.

در این بین، شرکت توییتر اپلیکیشن Spaces را که عملکردی شبیه به ‌کلاب ‌هاوس دارد، در دو نسخه اندروید و آی او اس عرضه کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد تا نسخه وب Sapces را نیز در آینده نزدیک در اختیار کاربران قرار دهد.

با این تفاسیر، مشخص نیست که چرا توییتر به دنبال خرید ‌کلاب ‌هاوس است. شاید این شرکت می‌خواهد با تصاحب ‌کلاب ‌هاوس، بزرگ‌ترین رقیب را از سر راه خود بردارد و خود در این حوزه حرف اول را بزند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا