علمیفضا

بلو اوریجین یکی از صندلی‌های فضاپیمای خود را به مزایده گذاشت

بلو اوریجین رسما اعلام کرد که اولین پرواز باسرنشین فضاپیمای این شرکت به فضا در 20 ژوئیه (29 تیر) سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

تصمیمی‌ که نشان ‌می‌دهد بالاخره پرتاب‌‌ها و پروازهای آزمایشی طولانی مدت این شرکت به پایان خود نزدیک شده است. بلو اوریجین اعلام کرد که هزینه نشستن روی یکی از صندلی‌‌های فضاپیمای خود را به مزایده خواهد گذاشت و مبلغ حاصل از آن را صرف امور خیریه خواهد کرد.

قرار است در خلال پروازهای New Shepard بلو اوریجین، مسافران به بالاتر از جو زمین و به فضا برده شوند و در آنجا بی‌وزنی را احساس کنند. در این تجربه، مسافران درون یک کپسول فضایی مجهز قرار خواهند گرفت و سپس با یک چتر نجات روی زمین خواهند نشست.

این کپسول با امکانات پیشرفته و فضایی کافی طراحی و روی بدنه آن یک پنجره بزرگ تعبیه شده که امکان مشاهده فضای بیرون کپسول را برای سرنشینان فراهم ‌می‌کند. به گفته بلو اوریجین، پس از رها شدن کپسول از موشک، این کپسول به وسیله یک چتر نجات و همچنین بوستری که به آن مجهز شده، به آرا‌می‌فرود خواهد آمد.

این پرواز ‌می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر برای انسان‌‌هایی باشد که سال‌‌ها در آرزوی سفر به مریخ و تجربه احساسی متفاوت بودند. بلو اوریجین اعلام کرد علاقه‌مندان برای تجربه این سفر فراموش نشدنی، ‌می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، قیمت پیشنهادی خود را برای تصاحب این صندلی ثبت کنند.

به گفته این شرکت، در تاریخ 19 مه (29 اردیبهشت)، پیشنهادها بررسی و بالاترین قیمت که همان قیمت شروع برای تصاحب این صندلی خواهد بود، اعلام خواهد شد. از این تاریخ به بعد، تما‌می‌پیشنهادها ‌می‌بایست بالاتر از مبلغ اعلام‌شده باشند که در نهایت در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد)، این مزایده به پایان خواهد رسید.

قرار است تما‌می‌مبلغ حاصل از این مزایده در بنیاد Club for the Future خرج شود. این نهاد خیریه در زمینه ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به دنبال کردن علم، فناوری، مهندسی و ریاضی فعالیت دارد و سعی دارد تا دانش‌آموزان را به حوزه علوم فضایی علاقه‌مند کند.

همانطور که اشاره شد، تنها یک صندلی از شش صندلی از طریق مزایده به فروش خواهد رفت و مابقی صندلی‌‌ها از طریق روش‌‌های سنتی رزرو خواهند شد. با این حال، بلو اوریجین هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت این سفر و نشستن روی این صندلی‌‌ها اعلام نکرده است.

در حال حاضر، اصلی‌ترین رقیب بلو اوریجین، شرکت وریجین گلکتیک است که هنوز زمانی را برای ارسال انسان به فضا از طریق فضاپیماهای خود اعلام نکرده است. اما گفته ‌می‌شود که هزینه این سفرها برای هر نفر حداقل 250 هزار دلار تمام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا