اسپیس ایکسفضا

جف بزوس: اولین زن توسط موشک بلو اوریجین مسافر ماه می‌شود

جف بزوس اخیرا اعلام کرد که اولین زن توسط موشک شرکت بلو اوریجین، مسافر کره ماه خواهد شد.

این مرد بلندپروز عرصه فناوری و علوم فضایی که مدیریت بلو اوریجین را برعهده دارد، به تازگی عنوان کرد که موشکی مجهز به موتور BE-7، اولین زن را به کره ماه منتقل خواهد کرد. بزوس با انتشار پستی ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود، از آزمایش موتور این موشک در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا واقع در آلاباما خبر داد.

طبق آخرین اطلاعات، موشک BE-7 که سال‌هاست محققان بلو اوریجین در حال توسعه و ساخت آن هستند، توانسته چندین تست‌فایر را پشت سر بگذارد و قرار است در آینده نزدیک انسان‌ها را از طریق این شرکت خصوصی به فضا ارسال کند.

این شرکت فضایی از سال 2019، هدایت تیمی‌را برای توسعه سطح‌نشین قمری به نام بلو مون (Blue Moon) بر عهده دارد. اعضای این تیم را مهندسانی از شرکت‌های لاکهید مارتین، Northrop، Grumman Corp و Draper تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر، بلو اوریجین با شرکت بزرگ اسپیس ایکس که از جمله پیشگامان حوزه علوم فضایی به شمار می‌رود، در این زمینه رقابت دارد. البته در این بین، شرکت Dynetics نیز حضور دارد که با یکدیگر بر سر جلب نظر ناسا به منظور عقد قرارداد برای ایجاد یک سیستم فرود بر سطح کره ماه رقابت دارند.

نا در ماه آوریل، قراردادی را به ارزش 579 میلیون دلار با شرکت بلو اوریجین به امضا رساند که بر اساس آن، شرکت تحت هدایت جف بزوس می‌بایست سطح‌نشین قمری بلو مون را طراحی کرده و توسعه دهد. شرکت اسپیس ایکس نیز توانست قراردادی به ارزش 135 میلیون دلار را برای توسعه پروژه استارشیپ با ناسا منعقد کند. ناسا همچنین با شرکت Dynetics نیز وارد همکاری شد و بودجه‌ای 253 میلوین دلاری را در این زمینه در اختیار این شرکت قرار داده است.

گفته می‌شود که ناسا تا ماه مارس 2021 میلادی می‌بایست از میان سه شرکت مذکور، دو شرکت را برای ادامه همکاری‌های خود در زمینه طراحی و توسعه نمونه‌های اولیه سطح‌نشین قمری برای ارسال انسان‌ها به کره ماه در سال 2024 انتخاب کند.

با این حال، بودجه کافی و مورد نظر ناسا برای دستیابی به این هدف در اختیار ناسا قرار نگرفته و مشخص نیست که دولت جو بایدن چه دیدگاهی را در حوزه اکتشافات فضایی خواهد داشت.

منبع
Reuters

نوشته های مشابه

‫1,356 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱 관련 글 읽는 것이 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱에 대한 정보를 공유하고 있어요. 함께 교류하며 더 많은 지식을 얻어봐요!
    프라그마틱슬롯

    프라그마틱의 게임은 언제나 풍부한 그래픽과 흥미진진한 플레이로 유명해요. 이번에 새로운 게임이 나왔나요?

    https://jtsizzle.com/link/
    https://xyfygm.com/link/
    https://www.12315hc.cn/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا