تکنولوژی

جزییات فروش بلیت پرواز توریستی به فضا ۱۵ اردیبهشت اعلام می‌شود

شرکت بلو اوریجین که برآمده از رویاهای فضایی جف بزوس است با انتشار یک ویدیو اعلام کرده به زودی فروش بلیت سفرتوریستی به فضا را آغاز خواهد کرد.

این سفر توسط راکت فضایی تورستی  New Shepard انجام خواهد گرفت.

در این ویدیو خود جف بزوس هم در حال رانندگی در اطراف محوطه پرتاب موشک بلواوریجین دیده می‌شود که می‌گوید: بچه‌ها این چقدر شگفت‌انگیزه

بلواوریجین مشخص نکرده که قیمت این بلیت چقدر خواهد بود و فقط گفته که ۱۵ اردیبهشت جزییات بیشتری درباره ثبت نام را روی سایت این شرکت اعلام خواهد کرد. در سایت بلواوریجین از کاربران خواسته شده نام و ایمیل و تلفن خود را ثبت کنند تا به آنها گفته شود چگونه می‌توانند بلیت نخستین سفر فضایی توریستی این شرکت را خریداری کنند.

مرتبط: با بلواوریجین و رویاهای فضایی جف بزوس آشنا شوید

وقتی فردی ثبت نام می‌کند به او گفته می‌شود ایمیل خود را در روز ۱۵ اردیبهشت چک کند.

سفینه New Shepard برای حمل شش نفر طراحی شده و پنجره‌های بزرگی دارد و در واقع کپسولی است که برای پرواز تا ۱۰۰ کیلومتری و برگشت  زمین طراحی شده است. مسافران در صورت خرید این بلیت در این پرواز کوتاه آسانسوری ده دقیقه فرصت تماشای فضا و حس کردن خلا را دارند. پرتاب موشک از روی سکو و به صورت عمودی آغاز و  بازگشت کپسول به زمین به صورت آرام و با استفاده از چتر در بیابان پایان می‌یابد.

با اعلام این خبر که نشان میدهد سفر به فضا در آینده‌ای نه چندان دور برای بسیاری از افراد به صورت توریستی هم فراهم خواهد شد باعث افت سهام شرکت ویرجین گالاکتیک متعلق به ریچارد برنسود دیگر شرکت فعال در حوزه توریسم فضایی شد.

ویرجین گالاکتیک تابه امروز به ۶۰۰ مسافر بلیت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلاری سفر به فضا را فروخته است. قبلا جف بزوس گفته بود که قیمت بلیت پرواز با New Shepard تقریبا نزدیک به قیمت بلیت رقبا خواهد بود.

مرتبط: ایلان ماسک: فضاپیمای استارشیپ تا قبل از سال 2030 در مریخ فرود می‌آید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا