اسپیس ایکسفضا

ایلان ماسک: فضاپیمای استارشیپ تا قبل از سال 2030 در مریخ فرود می‌آید

ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که تا قبل از سال 2030، فضاپیمای استارشیپ خود را در سطح سیاره مریخ فرود خواهد آورد.

وی از شرکت‌ها‌ی اروپایی فعال در عرصه اکتشافات فضایی خواست تا تلاش‌ها‌ی خود را برای توسعه موشک‌ها‌یشان به منظور رقابت در عرصه فضایی بیشتر کنند. ماسک این توییت‌ها‌ را در واکنش به مقاله وب‌سایت Ars Technica در خصوص سفرهای فضایی و آینده رقابت در این حوزه منتشر کرد.

در این مقاله عنوان شد که شرکت‌ها‌ی اروپایی در حال طراحی و توسعه سیستم‌ها‌ی پرتاب قابل رقابت با نمونه‌ها‌ی شرکت اسپیس ایکس هستند و تا سال 2030 به این هدف دست خواهند یافت. اقدامی‌که می‌تواند آن‌ها‌ را به رقبای جدی برای اسپیس ایکس تبدیل کند.

با این حال، ماسک اعلام کرد که تا قبل از سال 2030، فضاپیماهای استارشیپ خود را در سیاره مریخ فرود خواهد آورد. او همچنین گفت که در حال حاضر، تنها چالش ایجاد پایگاه‌ها‌یی در سطح این سیاره سرخ است.

ایلان ماسک قصد دارد تا کمک 1000 فضاپیمای استارشیپ و ارسال سه موشک در روز، حدود یک میلیون انسان را به این سیاره منتقل کند. او گفت که اروپایی در این زمینه کُند عمل می‌کند و می‌بایست تمرکز خود را روی ساخت موشک‌ها‌یی با قابلیت استفاده مجدد معطوف کند.

استارشیپ نیز یکی از موشک‌ها‌ی با امکان استفاده مجدد است که چندین مرحله تست خود را پشت سر گذاشته و قرار است در طی چند روز آینده نیز نمونه دیگری از این سفینه فضایی، پرتاب آزمایشی خود را انجام دهد.

ماسک تاکنون چندین بازه زمانی را برای اعزام انسان‌ها‌ به سیاره سرخ مشخص کرده که البته به گفته کارشناسان، احتمال تحقق پیش‌بینی‌ها‌ی ایلان ماسک بسیار کم است. حال باید منتظر ماند و دید که از میان بلندپروازی‌ها‌ی ایلان ماسک و واقع‌بینی‌ها‌ی کارشناسان، کدامیک به واقعیت تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا