سامسونگ

گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ ساعاتی پیش، دو لپتاپ جدید به نام‌های گلکسی بوک پرو وگلکسی بوک پرو 360 را به خانواده محصولات هوشمند خود اضافه کرد.

اگرچه سامسونگ پیشتر مدل‌های دیگری را تحت عناوینی چون گلکسی بوک اس، گلکسی بوک فلکس و گلکسی بوک Ion را وارد بازار کرده، اما گلکسی بوک پرو جدید ادامه دهنده راه هیج یک از مدل‌های مذکور نیست و در واقع، ترکیبی از ویژگی‌های پرطرفردار محصولات قبلی این شرکت را در خود جای داده است.

مهم‌ترین ویژگی این دو محصول جدید، نمایشگر OLED آن‌هاست که برتری محسوسی را نسبت به مدل‌های قبلی مجهز به نمایشگر QLED به این دو عضو تازه‌وارد ‌می‌دهد. بدین ترتیب، گلکسی بوک پرو اولین پی‌سی ویندوزی مجهز به نمایشگر OLED سامسونگ لقب ‌می‌گیرد.

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم؛ گلکسی بوک پرو از پنل AMOLED و گلکسی بوک پرو 360 از پنل Super AMOLED بههر ‌می‌برد. تفاوت میان این دو مدل در این است که Super AMOLED از قابلیت تاچ پشتیبانی ‌می‌کند.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که میزان انتشار نورهای آبی در این نمایشگر کمتر از پنل‌های LCD است. همچنین یک موتور رنگ هوشمند (Intelligent Color Engine) نیز وظیفه تنظیم رنگ را با توجه به نوع استفاده از دستگاه انجام ‌می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربرپسنند گلکسی بوک پرو، وزن آن است که آن را در شمار یکی از سبک‌ترین لپتاپ‌های موجود جای ‌می‌دهد. وزن مدل پرو 13 برابر با 0.87 کیلوگرم  و مدل پرو 360 نیز برابر با 1.03 کیلوگرم عنوان شده است که این ویژگی ‌می‌تواند برای آن‌هایی که وسواس زیادی به وزن لپتاپ خود دارند، جالب توجه شد.

گلکسی بوک پرو

از طرفی دیگر، در این محصول از یک قلم S Pen جدید استفاده شده است. این قلم هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که به گفته سامسونگ هم ضخیم‌تر شده و هم ‌می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را در حین نوشتن روی نمایشگر برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. این قلم به همراه گلکسی بوک پرو 360 عرضه ‌می‌شود.

گلکسی بوک پرو

سامسونگ همچنین اعلام کرد این دو محصول از پردازنده‌ای قوی‌تر نیز بهره ‌می‌برند. به عبارتی دیگر، هر چهار مدل این محصول مجهز به پردازنده‌های نسل شش‌می‌اینتل عرضه خواهند شد. ویژگی مشترک دیگر میان این چهار مدل، مجهز بودن آن‌ها به اسپیکرهای دالبی اتمیز با صوت مهندسی‌شده توسط AKG است.

در خصوص دیگر مشخصات فنی این دو محصول نیز باید گفت که هر چهار مدل مجهز به یکی از پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 و گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل عرضه خواهند شد. گلکسی بوک پرو 13 به رم 8 گیگابایتی و حافظه قابل ارتقا تا 512 گیگابایت مجهز خواهد بود.

گلکسی بوک پرو

اما در گلکسی بوک پرو 15 ‌می‌توان این میزان رم را تا 16 گیگابایت ارتقا داد و حافظه ذخیره‌سازی نیز تا 512 گیگابایت قابل خرید خواهد بود. یک درگاه تاندربولت 4، یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A 3.2، یک ورودی هدفون و درگاه میکرو USB از جمله قابلیت‌های ارتباطی این دو محصول است که البته در مدل 15 اینچی، یک درگاه اضافی HDMI نیز مشاهده ‌می‌شود.

درباره گلکسی بوک پرو 360 نیز باید گفت که این محصول نیز با حافظه رم 8 یا 16 گیگابایتی عرضه ‌می‌شود. حداکثر میزان حافظه برای مدل 13 اینچی برابر با 512 گیگابایت و حداکثر حافظه برای مدل 15 اینچی برابر با یک ترابایت عنوان شده است. درگاه‌ها نیز تقریبا تفاوتی ندارند و تنها درگاه دوم USB-C جایگزین درگاه USB-A شده است.

گلکسی بوک پرو

به گفته سامسونگ، گلکسی بوک پرو در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و طلایی عرضه ‌می‌شود و گلکسی بوک پرو 360 نیز در رنگ‌های آبی و برنزی به دست خریداران خواهد رسید. پیش فروش گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 از امروز آغاز شده و عرضه آن از 14 مه آغاز خواهد شد. قیمت پایه این چهار محصول 13.3 و 15.6 اینچی برابر با 999 دلار تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا