ارز دیجیتالتکنولوژی

سقوط آزاد ارزهای دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال روندی نزولی را در طی روزهای اخیر در پیش گرفته و در این بین قیمت بیت کوین به کمتر از 50 هزار دلار رسیده است.

این در حالی است که از آغاز ماه مارس تاکنون، سابقه نداشته که بیت کوین به چنین قیمت پایینی برسد. به عبارتی دقیق‌تر، ارزش بیت کوین به نسبت هفته گذشته افتی 20 درصدی را تجربه کرده و در مقایسه با بالاترین قیمت خود یعنی 65 هزار دلار نیز افتی 30 درصدی داشته است.

سرمایه بازار این ارز دیجیتال پرطرفدار نیز به زیر یک تریلیون دلار سقوط کرده است. در این میان، ارز دیجیتال اتریوم نیز افت قیمت کمتری را به نسبت بیت کوین تجربه کرد. طبق آمار و ارقام منتشرشده، تمامی‌ارزهای دیجیتال هر کدام به نوعی با این افت قیمت مواجه شدند.

برای نمونه، ارز Dogecoin بعد از یک صعود محسوس در هفته‌های گذشته، بخش قابل توجهی از قیمت خود را از دست داد. ارز XPR نیز افت قیمت 35 درصدی را به نسبت هفته گذشته تجربه کرد. همچنین ارزهای دیجیتال Stellar و Polkadot در  مقایسه با یک هفته گذشته، هر کدام به ترتیب با کاهش قیمتی 35 و 25 درصدی مواجه شدند.

طبق پیش‌بینی مرکز Coinmarketcap، بازار ارزهای دیجیتال در جهان در روز جمعه، کاهشی 10 درصدی را به خود دید. گفته می‌شود که سیاست‌های مالیاتی جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا، اصلی‌ترین عامل در کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بوده است.

طبق اطلاعات منتشرشده، دولت بایدن قصد دارد تا قوانین مالیاتی جدیدی را وضع کند که نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است. با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که این افت قیمت، موقتی است و بیت کوین دوباره به روند صعودی خود بازخواهد گشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا