سونی

سونی از دو گوشی «اکسپریا 1 مارک 3» و «اکسپریا 5 مارک 3» رونمایی کرد

سونی ساعاتی پیش دو عضو جدید به نام اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپربا 5 مارک 3 را به خانواده گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرد.

دو محصولی که به دوربین‌های پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند و به گفته سونی، «اولین گوشی هوشمند مجهز به لنز تله فوتوی متغیر با سنسور Dual PD» محسوب می‌شوند. همچنین در این دو گوشی، قابلیت  فوکوس خودکار دوربین نیز سریع‌تر و دقیق‌تر از گذشته عمل می‌کند.

و اما در خصوص مشخصات این دو محصول باید گفت که برخی ویژگی‌ها در اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 مشترک است. از جمله این موارد می‌توان به برخورداری از سه دوربین، پردازنده اسنپدراگون 888 و پشتیبانی از فناوری 5G اشاره کرد.

به گفته سونی، این دو گوشی قادر به پشتیبانی از شبکه‌های 5G آمریکا هستند اما تنها با شبکه‌های sub-6 در اپراتورهای ورایزن و تی-مویایل کار می‌کنند و خبری از پشتیبانی از فناوری 5G اپراتور ای‌تی‌اند‌تی نیست.

مدل اکسپریا 1 مارک 3 از لحاظ طراحی و شکل ظاهری، شبیه به اکسپریا 1 ساخته شده و همان بدنه کشیده و باریک، قاب پشتی شیشه‌ای و انحناهای کوچک در گوشه‌ها به چشم می‌خورد. این گوشی همچنین به نمایشگر 4K OLED مجهز شده که از نرخ رفرش 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. همچنین دو اسپیکر روی بدنه تعبیه شده که می‌تواند صدا را تا 40 درصد بلندتر پخش کند و با فرمت صدای سه بعدی 360 Reality Audio سونی نیز سازگار است.

سونی همچنین یک حالت ویژه را برای درگاه USB-C این گوشی در نظر گرفته که به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از یک کابل ویژه، سیگنال ویدیویی با کیفیت HD را از یک دوربین DSLR دریافت و از آن به عنوان یک مانیتور استفاده کند. تقریبا چیزی شبیه به کاری که گوشی اکسپریا پرو می‌تواند با یک کابل HDMI انجام دهد. این قابلیت می‌تواند برای استریم‌های زنده بسیار کاربردی باشد.

اکسپریا 1 مارک 3

از دیگر قابلیت‌های جالب در این محصول می‌توان به پشتیبانی از شارژ وایرلس و باتری 4500 میلی‌آمپری اشاره کرد. همچنین هر دو محصول مجهز به اندروید 11 عرضه خواهند شد.

در خصوص مدل اکسپریا 5 مارک 3 نی باید گفت که در کنار ویژگی‌های مشترک میان این دو محصول، اکسپریا 5 مارک 3 به یک نمایشگر بزرگ‌تر 6.5 اینچی با نسبت ابعاد 21:9 مجهز شده که این ابعاد برای مدل اکسپریا 1 مارک 3 برابر با 6.1 اینچ و 21:9 عنوان شده است. همچنین نمایشگر برادر کوچک‌تر به جای رزولوشن 4K، از رزولوشن 1080p بهره می‌برد.

درباره ویژگی اصلی این گوشی‌ها یعنی دوربین نیز باید گفت که سونی از سه دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی بدنه استفاده کرده است. به گفته این شرکت، هر دو لنز تله فوتو و اصلی از قابلیت لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند.

لنزهای به کار رفته در ای گوشی‌ها شامل یک لنز 16 ملیمتری اولتراواید با دیافراگم f/2.2، یک لنز 24 میلیمتری واید با دیافراگم f/1.7 و یک لنز 70 میلیمتری تله فوتو با دیافراگم f/2.3 می‌شوند. طبق گفته سونی، لنز تله فوتو می‌تواند تا دیافراگم f/2.8 و 105 میلیمتری را پوشش دهد.

اکسپریا 5 مارک 3

در کنار این مشخصات سخت افزاری، سونی تمرکز ویژه‌ای را روی ارتقای قابلیت‌های نرم‌ افزاری این دوربین‌ها معطوف کرده است. بدین معنی که برخلاف شرکت‌هایی چون اپل، گوگل و حتی سامسونگ، این شرکت به جای تاکید روی قابلیت‌های محاسباتی، روی ارتقای ویژگی‌های فنی تمرکز کرد.

سونی اعلام کرد که چنین تغییراتی منجر به ارتقای محسوس عملکرد دوربین‌ها در عکاسی در شب شده و عملکرد فوکوس خودکار و سرعت عکاسی نیز بهبود یافته است. هر دو گوشی از فیلمبرداری 120FPS 4k در حالت HDR بهره می‌برند.  همچنین ویژگی فوکوس خودکار ردیابی چشم نیز در این گوشی‌ها تعبیه شده که امسال ردیابی لحظه‌ای برای این ویژگی نیز اضافه شده است.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این دو گوشی منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا