اپل

ال جی و سامسونگ پنل نمایشگرهای OLED آیفون 13 پرو را تامین می‌کنند

چندی وقتی است که شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم اپل برای استفاده از پنل‌های نمایشگر LTPO OLED در نسل جدید مدل‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به گوش می‌رسد.

حال وب‌سایت معتبر DigiTimes با انتشار خبری در تایید این شایعات، اعلام کرد که شرکت‌های ال جی و سامسونگ تولید و تامین پنل‌های LTPO OLED را برعهده خواهند داشت. چندی پیش و در ماه ژانویه نیز اعلام شده بود که سامسونگ، نسل جدید پنل‌های نمایشگر اپل را تامین خواهد کرد که اکنون و با انتشار گزارش DigiTimes، می‌توان گفت که ال جی نیز در طی ماه‌های پیش رو، به تولید چنین نمایشگرهایی برای اپل اقدام خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت‌های دو شرکت ال جی و سامسونگ برای تامین پنل‌های LPTO LED می‌تواند خبر خوبی برای اهالی کوپرتینو باشد چرا که اپل می‌تواند بدون دغدغه و نگرانی از کمبود این پنل، از آن در نسل جدید گوشی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس استفاده کند.

گفته می‌شود که اپل برای مدل‌های معمولی آیفون 13 و آیفون 13 مینی، از همان پنل‌های LTPS OLED استفاده خواهد کرد که توسط دو شرکت ال جی و BOE تامین خواهند شد. استفاده از فناوری LTPO، امکان استفاده از نرخ رفرش‌های بالا را در گوشی‌ها میسر می‌کند و همچنین قابلیتی را فراهم می‌کند تا نرخ رفرش به صورت آداپتیو (کم و زیاد شدن نسبت به شرایط) مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که امسال تنها دو مدل پیشرفته آیفون 13 مجهز به پنل LTPO OLED عرضه خواهند شد و در سال آینده هر چهار مدل جدید آیفون مجهز به این پنل وارد بازار خواهند شد. البته شاید در این بین، آیفون SE همچنان به نمایشگرهای معمولی مجهز باشد.

با این حال، هنوز چند ماهی به ماه سپتامبر یعنی زمان احتمالی رونمایی از آیفون‌های 2021 اپل باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که اهالی کوپرتینو امسال با چه محصولات و ویژگی‌هایی، طرفداران برند خود را غافلگیر خواهند کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا