اپل

به زودی ‌می‌توان با آیفون، وسایل گمشده را پیدا کرد

اپل اعلام کرد که به زودی و با استفاده از اپلیکیشن Find My در گوشی‌های آیفون، وسایل و اشیای گمشده را پیدh کرد.

طبق گفته این شرکت، اولین سری از محصولاتی که با اپلیکیشن Find My سازگار و در ارتباط خواهند بود، طی چند روز آینده معرفی خواهند شد. از جمله این محصولات ‌می‌توان به دوچرخه‌های الکتریکی ساخت شرکت VanMoof، ایربادهای وایرلس Belkin و همچنین ردیاب Chipolo اشاره کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده، این محصولات پیدا کردن اشیای گمشده از دستگاه‌های اپل سایر افراد و با رعایت حریم خصوصی آن‌ها استفاده خواهند کرد و موقعیت آن‌ها را در اپلیکیشن Find My روی نقشه نشان خواهند داد.

قابلیت Find My برای اولین بار در تابستان سال گذشته و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل معرفی شد. اپلیکیشن Find My جزو قابلیت‌های مهم و پرطرفدار در میان کاربران اپل محسوب ‌می‌شود. با این حال، این ویژگی صدای چندین شرکت از جمله Tile را که خدمتی مشابه را ارائه ‌می‌دهند، درآورده و شکایت‌هایی را برای اپل به دنبال داشته است.

برای مثال، Tile چندی پیش شکایتی را علیه اپل تنظیم و این شرکت را به اقدامات ضدرقابتی در بازار متهم کرد. اپل اما در واکنش به این ادعاها اعلام کرد که این شرکت حتی تغییراتی را در نرم افزار گوشی‌های آیفون اعمال کرده تا عملکرد محصولات Tile ارتقا یابد.

با این حال، تنش‌ها میان این دو شرکت همچنان وجود دارد و باید دید که این رقابت با عرضه ایرتگ‌های اپل که قرار است به زودی معرفی شوند، به کجا خواهد کشید. همانطور که ‌می‌دانید فناوری Find My از سیگنال‌های وایرلس بلوتوثی دستگاه‌های اپل برای ایجاد شبکه‌ای از دستگاه‌های متصل به هم به منظور پیدا کردن گمشده بهره ‌می‌گیرد.

اپل به تازگی اعلام کرد که این فناوری به صورت رمزنگاری شده عمل ‌می‌کند و به همین دلیل، نگرانی بابت نقض حریم خصوصی افراد وجود نخواهد داشت. به گفته اپل، شرکت‌هایی که قصد تولید محصولات مجهز به قابلیت Find My را دارند، ‌می‌توانند در طرحی که MFi نام دارد، شرکت کنند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا