ایرانتکنولوژی

دعوت معاون مرکز ملی فضای مجازی برای راه‌اندازی کلاب هوس بومی

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی از بخش خصوصی برای ایجاد خدمتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور دعوت کرد. امیر خوراکیان گفت حتما نباید سرویسی مسدود شود و بعد به فکر راه‌اندازی مشابه داخلی آن بیفتیم. به گفته او ایجاد سرویس و خدماتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور با توجه به زیرساخت‌های داخلی به راحتی مقدور است.

امیر خوراکیان با بیان این که در فضای مجازی ایده‌ها و نوآوری ها، پدیده ساز و تعیین کننده هستند، گفت: «ایجاد سرویس‌ها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوما به معنای نفی سرویس‌های خارجی نیست بلکه ایجاد این گونه خدمات در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را افزایش می‌دهد و ثانیا موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می‌شود، هم اینک ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان پذیر است.»
خوراکیان با اشاره به این که اگر می‌گوییم سرویس داخلی ایجاد شود، به معنای بستن مشابه خارجی آن نیست، گفت: «می خواهیم کشور از یک استقلال نسبی در این حوزه‌ها برخوردار شود. بالاخره این شرکت‌ها با ما تعامل ندارند و کاملا تحت نفوذ دولت‌های متخاصم قراردارند و به صورت ابزار برای آن‌ها عمل می‌کنند لذا ما با تقویت سرویس‌های داخلی باید در مواقعی که آن‌ها برای ما محدودیت و مشکل ایجاد می‌کنند، بتوانیم نیازهای کاربران را تامین کنیم.»
او در ادامه گفت: «ما ضمن دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد چنین خدمتی تاکید می‌کنیم ایجاد ضمانت‌های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخش‌های مختلف در این گونه امور، اطمینان بخش و بهترین مشوق برای بخش خصوصی است که به چنین اقداماتی ورود کند.»
او در ادامه گفت: «هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی‌هایی که دارد با اقبال کاربران و مخاطبان مواجه می‌شود. راه اندازی برخی از این سرویس‌ها به دانش فنی بالا، زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و هزینه‌های بسیار زیاد نیاز دارد اما ویژگی‌های فنی و ترافیکی برخی دیگر، به گونه‌ای است که راحت‌تر می‌شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد. سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه‌ای است که هم اکنون ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است.»

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا