تکنولوژیمایکروسافت

مایکروسافت برای ارتش آمریکا هدست‌های واقعیت مجازی تولید می‌کئد

پنتاگون رسما از عقد قراردادی 10 ساله با مایکروسافت برای تجهیز نیروهای نظامی‌آمریکا به هدست‌های واقعیت افزوده خبر داد.

قراردادی که ارزش آن به چیزی حدود 21.88 میلیارد دلار می‌رسد و بر اساس آن، قرار است سربازان وزارت دفاع آمریکا به هدست‌های واقعیت افزوده مجهز شوند. بر اساس این توافق، مایکروسافت می‌بایست نزدیک به 120 هزار دستگاه هدست را تولید و در اختیار این نهاد نظامی‌قرار دهد.

مایکروسافت و وزارت دفاع آمریکا در سال 2018 نیز به یک توافق 480 میلیون دلاری دست یافتند که بر اساس آن، ردموندی‌ها می‌بایست سیستم واقعیت افزوده یکپارچه (IVAS) را در قالب هدست هولولنز 3500 دلاری و مبتنی بر سرویس Azure Cloud را تولید و در اختیار سربازان این وزارتخانه قرار دهند.

الکس کیپمن، از مدیران ارشد مایکروسافت در این خصوص می‌گوید: طرح مذکور منجز به افزایش آگاهی محیطی سربازان آمریکایی خواهد شد و در نتیجه امکان انتقال اطلاعات و تصمیم‌گیری‌های بهتر در موقعیت‌های مختلف برایشان فراهم می‌شود.

در واقع، با کمک این فناوری فرماندهان نظامی‌می‌توانند اطلاعات تاکتیکی را به سربازان خود به اشتراک گذاشته و با توجه به قابلیت‌های دید در شب این فناوری، اهداف را بهتر شناسایی کنند.

مایکروسافت در طی دو سال اخیر، همکاری نزدیکی با ارتش آمریکا داشته و توانسته با طراحی و تولید انواع ابزارها و دستگاه‌های مجهز به فناوری‌های روز دنیا، سربازان آمریکایی را در دستیابی به اهداف و پیروزی در ماموریت‌هایشان کمک کنند.

مایکروسافت رسما تایید کرد که این هدست‌های جدید در آمریکا تولید خواهند شد. اما هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان آماده بودن و استفاده آن توسط سربازان ارائه نشده است. خبر این توافق در حالی اعلام شد که بسیاری از کارمندان این شرکت نسبت به همکاری‌های مایکروسافت با ارتش آمریکا معترض هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا