خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 رونمایی شد

شرکت بی‌ام‌و ساعاتی پیش از نسل جدید خودروهای الکتریکی خود موسوم به i4 پرده برداشت.

خودرویی که همانند مدل بی‌ام‌و سری 4 از چهار در بهره ‌می‌برد و در چند نسخه روانه بازار خواهد شد. به گفته این خودروساز آلمانی، بی‌ام‌و i4 در حالت حداکثری ‌می‌تواند با یک بار شارژ تا 480 کیلومتر را بپیماید و توانی معادل 530 اسب بخار را به ارمغان آورد.

اگرچه این خودرو خانواده مدل‌‌های الکتریکی بی‌ام‌و را پرجمعیت‌تر کرده اما بی‌ام‌و اعلام کرد که همچنان به تولید خودروهایی با موتورهای بنزینی ادامه خواهد داد و به این زودی‌‌ها به تولید این مدل‌‌ها پایان نخواهد داد.

الیور زیپس، مدیر بی‌ام‌و در خلال کنفرانس آنلاین این شرکت رسما اعلام کرد که شرکت بی‌ام‌و کماکان توسعه، تولید و فروش خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی از جمله مدل‌‌های پلاگین هیبریدی را ادامه خواهد داد. وی افزود تنها در صورتی تولید این خودروها پایان ‌می‌یابد که در 140 بازار که خودروهای بی‌ام‌و عرضه ‌می‌شوند، هیچ مشتری خواهان خرید این مدل‌‌ها نباشد.

البته رقبای بی‌ام‌و نیز گام‌‌های بزرگی را برای حضوری قدرتمند در بازار خودروهای الکتریکی برداشته‌اند که از جمله این شرکت‌‌ها ‌می‌توان به جنرال موتورز اشاره کرد که پیشتر اعلام کرده بود تا سال 2035، به خط تولید خودروهای بنزینی خود پایان ‌می‌دهد و تما‌می‌مدل‌‌های این شرکت با آلایندگی صفر عرضه خواهند شد.

شرکت ولوو نیز در همین رابطه اعلام کرد که تا سال 2023، همه مدل‌‌های این شرکت تمام الکتریکی خواهند بود. بی‌ام‌و اما هنوز هیچ زمان مشخصی را برای این مهاجرت بزرگ به سمت خودروهای الکتریکی اعلام نکرده است.

البته دست بی‌ام‌و چندان هم در این زمینه باز نیست چرا که بسیاری از کشورها اعلام کردند که ظرف چند سال آینده، دیگر اجازه فروش و عرضه مدل‌‌های بنزینی را نخواهند داد. بریتانیا به همراه ایالت کالیفرنیای آمریکا از جمله این مناطق هستند که زمان پایان عرضه مدل‌‌های بنزینی را سال 2035 اعلام کردند.

کشور نروژ نیز در این زمینه پیشگام شده و اخیرا اعلام کرد که تا سال 2025، تما‌می‌خودروهای مسافربری و ون‌‌ها در این کشور مجهز به موتورهای الکتریکی خواهند بود و دیگر جایی برای خودروهایی با سوخت‌‌های بنزینی و آلاینده نخواهد بود.

خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 رونمایی شد

با این حال، بی‌ام‌و همواره درتولید محصولات خود انعطاف‌پذیر بوده و تغییر استراتژی به تولید خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی برای این شرکت، کار سختی نخواهد بود. اگر خاطرتان باشد بی‌ام‌و در ماه نوامبر سال گذشته، از یک شاسی بلند الکتریکی به نام iX پرده برداشت.

این محصول قرار است در سال آینده میلادی وارد فاز تولید شود. مدل بی‌ام‌و i4 نیز احتمالا در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار اروپا و در اوایل سال آینده وارد بازار امریکا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا