خودروخودرو الکتریکی

انتشار اولین تصاویر از خودروی الکتریکی کیا Ev6

شرکت کیا (Kia) ساعاتی پیش و برای اولین بار، تصاویری از خودروی الکتریکی جدید خود موسوم به EV6 منتشر کرد.

خودرویی شبیه به مدل‌های کراس اور که مبتنی بر پلتفرم ماژولار هیوندای E-GMP طراحی شده است. این پلتفرم اخیرا در خودروی Iqoniq 5 این شرکت نیز به کار رفته است. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی EV6 منتشر نشده است.

شنیده‌ها اما حاکی از آن است که هیوندای EV6 در اواخر ماه جاری میلادی معرفی و اطلاعات بیشتری از آن ارائه خواهد شد. در خصوص این خودرو باید گفت گفت که از طراحی چشم‌نوازی بهره می‌برد و می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

از برخی جهات، می‌توان شباهت‌هایی را نیز میان این خودرو با مدل Iqoniq 5 پیدا کرد. از آنجایی که هر دو مدل از یک پلتفرم الکتریکی بهره می‌برند، انتظار می‌رود که مشخصات میان این دو محصول یکسان و بسیار نزدیک به هم باشد.

گفته می‌شود که رویداد اختصاصی کیا برای معرفی دستاوردهای جدید مهندسان این شرکت در اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. کیا و هیوندای پیشتر نیز سابقه عرضه محصولات مشابهی را در کارنامه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Kona و Niro اشاره کرد.

انتشار اولین تصاویر از خودروی الکتریکی کیا Ev6

خودروی الکتریکی EV6 در مقایسه با Iqoniq 5 از طراحی نمای جلویی به اصطلاح خشن‌تر بهره می‌برد و سقف آن نیز با اندک تغییراتی همراه شده است. همچنین خطوط به کار رفته روی بدنه Ev6 نیز به نسبت مدل هیوندای، از طراحی گردتری بهره می‌برند.

انتشار اولین تصاویر از خودروی الکتریکی کیا Ev6

از طرفی دیگر، در مدل EV6 شاهد تعبیه جلوپنجره باریک در قسمت جلویی بدنه هستیم. البته خودروهای الکتریکی به نسبت خودروهای بنزینی نیازی به ورودی هوای چندانی ندارند و موتورها نیز برای احتراق به هوا نیاز ندارند. بدین ترتیب، این احتمال وجود دارد که این جلوپنجره کار خاصی را انجام ندهد.

انتشار اولین تصاویر از خودروی الکتریکی کیا Ev6

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا