اپل

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

شنیده‌ها از تصمیم اپل برای برگزاری رویدادی ویژه در ماه مارس حکایت دارند. مراسمی‌که اگرچه هنوز با چراغ سبزی از سوی اهالی کوپرتینو همراه نبوده، اما اگر این شایعات درست باشند، شاهد رونمایی از محصولات جدیدی خواهیم بود.

طبق اطلاعاتی که تاکنون در فضای وب منتشر شده، این رویداد در تاریخ ۱۶ ماه مارس (۲۶ اسفند) برگزار خواهد شد و با توجه به اعتبار بالای منابع افشاکننده این اطلاعات، می‌توان امیدوار بود که اهالی کوپرتینو در این روز با رویدادی اختصاصی، طرفداران برند خود را غافلگیر کنند.

با نگاهی به عملکرد اپل در سال‌های گذشته، می‌توان گفت که اپل در پنج سال اخیر، سه بار و یا ۱۰ سال اخیر شش بار در ماه مارس، رویدادی را برای رونمایی از محصولات جدید خود تدارک دیده است. آخرین مراسم ماه مارس این شرکت نیز به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که در آن از دستاوردهایی چون اپل نیوز پلاس، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید و اپل کارت رونمایی شد.

حال با توجه به اینکه در سال گذشته، همه‌گیری کرونا مانع از برگزاری این رویداد شد، به احتمال زیاد در سال پیش رو شاهد برگزاری این کنفرانس خواهیم بود. البته نباید انتظار داشت که این مراسم با حضور فیزیکی افراد برگزار شود و همانند بسیاری از رویدادها، در این مراسم نیز به صورت آنلاین از طرفداران محصولات اپل میزبانی خواهد شد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به محصولات مورد انتظار برای این مراسم.

ایرتگ

ایرتگ در طی ماه‌های اخیر، خبرها و شایعات زیادی را به خود اختصاص داده و اگرچه انتظار می‌رفت که در رویدادهای قبلی اپل معرفی شود، اما تاکنون خبری از این محصول نشد. حال شنیده‌ها خبر از معرفی این محصول جدید در رویداد ماه مارس می‌دهند.

ایرتگ‌ها در واقع، ردیاب‌های هوشمند کوچکی هستند که می‌توان آن‌ها را به انواع وسایل و دستگاه‌ها متصل کرد تا بتوان آن‌ها را به راحتی پیدا کرد. به عبارتی دیگر، با کمک ایرتگ‌ها دیگر نگرانی بابت گم شدن وسایل وجود نخواهد داشت.

با کمک این ردیاب هوشمند، کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن Find My، دستگاهی را که ایرتگ به آن متصل است، به راحتی پیدا کند. این دستاورد از ترکیبی از فناوری‌های بلوتوث و UWB بهره می‌برد و گفته می‌شود که با قیمتی تقریبی ۲۵ تا ۳۵ دلار وارد بازار خواهد شد.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات محصولات اپل اخیرا اعلام کرد که ایرتگ‌ها در ماه مارس معرفی خواهند شد. مینگ-چی کو نیز که به مانند پراسر، اطلاعات موثقی را در خصوص محصولات اپل ارائه می‌دهد، چندی پیش مدعی شد که ایرتگ‌ها در سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند.

اخیرا نیز قابلیتی جدید در نسخه بتای ۳ آی او اس ۱۴.۵ مشاهده شده که نشان می‌دهد تب جدیدی به نام Items در اپلیشن Find My اضافه خواهد شد. در این تب، اطلاعات مرتبط با ایرتگ‌ها نمایش داده خواهد شد.

آیپد پرو

آیپد پرو جدید نیز از دیگر محصولاتی است که معرفی آن برای رویداد ماه مارس اپل پیش‌بینی شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که در مراسم پیش رو، شاهد رونمایی از دو نسه ۱۱.۱۲. ۹ اینچی خواهیم بود که البته طراحی این مدل‌ها با مدل موجود تفاوت چندانی نخواهد داشت.

با این حال، گفته می‌شود که ضخامت بدنه آیپد پرو جدید حدود ۰.۵ میلیمتر اضافه خواهد شد تا بتواند سیستم نور زمینه یا همان بک‌لایت را در خود جای دهد. همچنین، برخی از منابع خبری نیز مدعی شده‌اند که برای اولین بار در مدل ۱۲.۹ اینچی از فناوری نمایشگر مینی LED استفاده خواهد شد.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

این فناوری می‌تواند کنتراستی مشابه به نمایشگرهای OLED و تولید رنگ ارتقایافته‌ای را نسبت به نمایشگرهای LCD به ارمغان آورند. تغییر دوربین پشتی دستگاه نیز از دیگر تغییراتی مورد انتظار برای این محصول است.

آیپد مینی

آخرین بروزرسانی خانواده آیپد مینی به ماه مارس ۲۰۱۹ برمی‌گردد، یعنی حدود دو سال پیش که احتمال رونمایی نسخه جدید این محصول در رویداد ماه مارس امسال را بالا می‌برد. مینگ-چی کو در ماه مه ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۱ شاهد رونمایی از یک آیپد مینی ۹ اینچی خواهیم بود.

برخی وب‌سایت‌ها نیز از تغییر اندازه نمایشگر این تبلت از ۷.۹ به ۸.۴ اینچ خبر می‌دهند و اعلام کردند که این محصول با فریمی‌باریک‌تر عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که تاچ آیدی به همراه درگاه لاتنینگ همچنان در این محصول حفظ خواهد شد.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

آی‌مک مجهز به تراشه اپل سیلیکون

اپل چندی پیش اعلام کرد که ظرف دو سال آینده، تمامی‌ محصولات این شرکت به تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون مجهز خواهند شد. حال انتظار می‌رود که در رویداد ماه مارس، چند نمونه از دستگاه‌های تحت این تراشه رونمایی شوند.

اولین گزینه برای این امر، آی‌مک ۲۴ اینچی است که قرار است به تراشه M۱ مجهز شود. شنیده‌ها خبر می‌دهند که این تراشه، با یک بروزسانی جدید همراه خواهد بود و احتمالا با نام M۱X یا M۲ عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود که اپل برای نمایشگر این آی‌مک، از تراکم پیکسل رتینا با رزولوشن ۴K استفاده خواهد کرد. شنیده‌هایی نیز در خصوص تصمیم احتمالی این شرکت برای استفاده از فناوری مینی LED به گوش می‌رسد که البته هنوز قضاوت در این خصوص کمی‌زود است.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

در خصوص قیمت نیز باید گفت که آی‌مک جدید اپل به مانند آی‌مک مجهز به تراشه اینتل، با قیمتی بین ۱۲۹۹ تا ۱۷۹۹ دلار به دست مشتری خواهد رسید. مینگ-چی کو اخیرا مدعی شد که این محصول در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد اما زمان دقیقی را برای آن اعلام مکرد.

ایرپاد ۳، ایرپاد ایکس و آیپاد پرو لایت

بسیاری از منابع خبری از رونمایی چند مدل ایرپاد جدید در سال جاری میلادی خبر می‌دهند. محصولاتی که قرار است با قیمت و عملکردی متفاوت عرضه شوند. یکی از این محصولات ایرپاد ۳ است.

گفته می‌شود که این محصول از لحاظ طراحی، شباهت زیادی به ایرپاد پرو خواهد داشت اما ساختار درونی آن متفاوت خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این محصول با طول عمر باتری پنج ساعته و با قیمت حدودی ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

مدل دیگر ایرپاد پرو لایت نام دارد که احتمالا برخی از مشخصات مدل پرو را خواهد داشت اما با قیمتی پایین‌تر عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که خبری از قابلیت حذف نویز فعال در این ایرباد نخواهد بود.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

مدل ایرپاد ایکس نیز از دیگر محصولات مورد انتظار برای رویداد ماه مارس اپل است. محصولی که شبیه به هدفون‌های بیتس طراحی و با قیمت تقریبی ۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

اپل تی‌وی

آخرین بروزرسانی اپل برای اپل تی‌وی به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که در آن زمان، اپل تی وی ۴K معرفی شد. از این رو، انتظار می‌رود که امسال اپل از عضو جدید این خانواده با تغییراتی جدید رونمایی کند.

اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد، ششمین نسخه اپل تی وی با مشخصات فنی ارتقایافته‌ای نسبت به مدل کنونی عرضه خواهد شد. بدین معنی که به احتمال زیاد، شاهد استفاده از تراشه جدید A۱۲Z در آن خواهیم بود.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

همچنین حافظه ذخیره‌سازی دستگاه‌ها نیز در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. احتمال استفاده از سیری ریموت مجهز به فناوری UWB نیز دور از انتظار نیست. در خصوص قیمت نیز باید گفت که برای این محصول، قیمت ۱۷۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی و ۱۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی پیش‌بینی شده است.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی

اپل احتمال مک بوک پرو ۱۴ اینچی را جایگزین نسخه ۱۳ اینچی آن خواهد کرد. محصولی که گفته می‌شود به فناوری مینی LED مجهز خواهد بود. اضافه شدن دکمه فیزیکی Escape به کیبورد از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار برای این محصول است.

در خصوص پردازنده دستگاه نیز باید گفت که احتمالا از تراشه‌های M۱X یا M۲ که نسخه‌های ارتقایافته‌ای محسوب می‌شوند، در مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید استفاده خواهد شد.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

توسعه اپل کارت

بعد از عرضه اپل کارت (Apple Card)، کاربران زیادی به استفاده از این امکان ترغیب شدند. در حال حاضر، این قابلیت تنها در اختیار آمریکایی‌ها قرار دارد اما به نظر می‌رسد که در مراسم ماه مارس، اپل امکان استفاده از اپل کارت را برای کانادایی‌ها نیز فراهم خواهد کرد.

البته تیم کوک مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که اپل کارت به زودی وارد سایر کشورها خواهد شد اما تاکنون زمان محقق شدن این امر از سوی اهالی کوپرتینو مشخص نشده است. همچنین اطلاعات به دست آمده از نسخه بتای آی او اس ۱۴.۵ نشان می‌دهد که احتمالا قابلیت استفاده از اپل کارت برای چند کاربر نیز برای دارندگان این کارت فراهم خواهد شد.

در رویداد ماه مارس اپل، از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا