اپلتکنولوژی

ردیاب‌ اپل ایرتگ با این ۷ ویژگی عرضه می‌شود

اپل این روزها در تدارک رونمایی از محصول جدیدی تحت عنوان ایرتگ است. دستاوردی که قرار است به عنوان رقیبی جدید با ردیاب‌های Tile وارد بازار شود.

این ردیاب‌ها که ایرتگ‌های اپل نیز بخشی از آن محسوب می‌شود، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از طریق ارتباط بلوتوثی با دستگاه‌های مختلف، امکان پیدا کردن راحت‌تر آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند. در واقع، کاربر می‌تواند ایرتگ را به آیفون، مک، اپل واچ و غیره متصل کند و دیگر نگران گم شدن آن‌ها در مکان‌های چون منزل یا محیط کار نباشد.

گرچه ماه‌هاست که از انتشار شایعات پیرامون رونمایی از این محصول می‌گذرد، اما هنوز ایرتگ قدم به بازار محصولات هوشمند نگذاشته است. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هفت نمونه از ویژگی‌های مورد انتظار برای این ردیاب هوشمند اهالی کوپرتینو.

قابلیت Lost Mode

ایرتگ احتمالا به قابلیتی به نام Lost Mode مجهز خواهد بود که می‌تواند در مواقعی که دستگاه فرد گم می‌شود، قابل استفاده است. در این حالت، ایرتگ سیگنالی را به نزدیک‌ترین گوشی آیفون به خود ارسال می‌کند.

وقتی فرد در نزدیکی ایرتگ قرار می‌گیرد، این ردیاب اطلاعات تماس فرد صاحب دستگاه گم‌شده را برای وی ارسال می‌کند. سپس این فراد می‌تواند با مالک دستگاه تماس گرفته و او را از پیدا شدن دستگاه باخبر کند.

پشتیبانی قابلیت Find My

با بهره‌گیری از این امکان، کاربران می‌توانند با اتصال ایرتگ به یک دستگاه، آن را از طریق اپلیکیشن Find My در آیفون، آیپد و مک پیدا کند. از آنجایی که ایرتگ‌ها با اکوسیستم اپل به راحتی همگام‌سازی و متصل می‌شوند، نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی نخواهد نخواهد بود.

واقعیت افزوده

به نظر می‌رسد که اپل در حال ارائه قابلیت واقعیت افزوده به سیستم ایرتگ است. بدین معنی که وقتی کاربر، ایرتگ را گم می‌کند، اپلیکیشن Find My می‌تواند با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده به کاربر در پیدا کردن ایرتک کمک می‌کند.

صدای ایرتگ

اپلیکیشن Find My از طریق صدا قادر به پیدا کردن ایرتگ خواهد بود. این صداها در زمانی که کاربر به ایرتگ نزدیک می‌شود، با شدت و یا ریتم متفاوتی پخش خواهد شد و اگر کاربر از آن دور شود، شدت و ریتم آن تغییر خواهد کرد.

لوکیشن‌های امن

اپل ایرتگ به قابلیت‌های متعددی مجهز خواهد بود که با کمک آن، می‌توان متوجه شد که دستگاه و ایرتگ در محل امنی قرار دارند. برای مثال، می‌توان ایرتگ را به کنترل تلویزیون وصل و اتاق نشیمن را به عنوان محل امن انتخاب کرد. حال اگر فردی کنترل را از اتاق خارج کند، یک پیام مبنی بر این موضوع برای شخص ارسال می‌شود.

ضدآب بودن و تعویض باتری

هنوز سوالات بدون پاسخ زیادی در خصوص امکانات ایرتگ‌ها وجود دارد اما شنیده‌ها از ضدآب بودن این محصول خبر می‌دهند. قابلیتی که به کاربر امکان می‌دهد تا ایرتگ را برای محصولاتی که ممکن است در محیط‌های شرجی و یا در معرض آب قرار گیرند، استفاده کند.

همچنین هنوز مشخص نیست که آیا اپل از باتری سکه‌ای در ایرتگ‌ها استفاده خواهد کرد یا یک باتری قابل شارژ. حال اگر قابلیت دوم یعنی قابل شارژ بودن را انتخاب کند، احتمالا شاهد عرضه شارژری شبیه به آنچه برای اپل واچ عرضه شده، خواهیم بود.

عرضه در ماه آینده میلادی

جان پراسر، از چهره‌های افشاگر اطلاعات محصولات اپل مدعی شد که ایرتگ در ماه آینده میلادی یعنی ماه مارس عرضه خواهد شد. وی گفت که تاکنون خبری مبنی بر به تعویق افتادن رونمایی و عرضه این محصول نشنیده است.

در همین رابطه، چندی پیش مینگ-چی کو نیز اعلام کرد که ایرتگ در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که اپل در مراسم رونمایی از ایرتگ، نسخه آپدیت‌شده آیپد پرو را نیز معرفی خواهد کرد.

محصولی که احتمال به فناوری مینی LED مجهز خواهد بود و می‌تواند تاثیر زیادی در حفظ و نگهداری شارژ باتری دستگاه داشته باشد. همچنین، احتمال رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های اپل نیز در این مراسم وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا