بازیسونی

ایده جالب سونی برای تبدیل موز به دسته پلی استیشن

اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی جدید و البته عجیب متعلق به سونی در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال طراحی سیستمی‌برای تبدیل کردن اشیای خانگی و انواع میوه به دسته پلی استیشن است.

در توضیحات این پتنت که به‌تازگی در اداره پتنت و علائم تجاری آمریکا ثبت شده، آمده است که سیستم مذکور از یک واحد ورودی تشکیل شده که می‌تواند اشیای غیرنورانی و بی‌جان را به دسته بازی ویدیویی تبدیل کند.

سونی در این پتنت و به منظور تصویرسازی سیستم جدید خود، از تصویر یک موز استفاده کرده است. اگرچه سونی در اینجا از تصویر موز استفاده کرده، اما این شرکت اعلام کرد که سیستم مذکور را می‌توان روی حتی فنجان قهوه و یا خودکار نیز پیاده کرد.

سونی در این خصوص گفت که استفاده از وسایل ارزان‌قیمت، ساده و غیرالکتریکی به عنوان یک وسیله جانبی بازی می‌تواند برای کاربران بسیار جالب توجه باشد. در این سیستم، از یک ابزار تشخیص اشیا و ابزار تشخیص محل قرارگیری شیء استفاده شده که توسط دوربین ثبت می‌شوند. این دوربین، دکمه‌های مجازی دسته را روی شی مورد نظر شناسایی می‌کند و با فشار دادن این دکمه‌ها، عملکرد دکمه‌های فیزیکی اعمال می‌شود.

در این پتنت آمده که با کمک این سیستم، می‌توان از همه امکانات بازی به طور کامل بهره برد و حتی امکان اجرای بازی به صورت چندنفره نیز فراهم خواهد بود. با این حال، اگرچه این پتنت ثبت شده، اما فعلا چیزی در خصوص تحقق این ایده مشخص نیست و نمی‌توان گفت که آیا این طرح، به مرحله عملیاتی شدن خواهد رسید یا خیر.

در هر صورت، سونی این ایده را به نام خود ثبت کرده تا مانع از دستیابی سایر رقبا به چنین طرحی شود. حال باید منتظر ماند و دید که در آینده چه چیزی رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا