آمازون

آمازون آیکون اپلیکیشن خود را تغییر داد

به دلیل شباهت به سبیل آدولف هیتلر، آیکون آمازون تغییر کرد

آمازون کاملا بی ‌سروصدا، طراحی آیکون اپلیکیشن خرید –Shopping- خود را تغییر داد به طوری که اکنون، نوار آبی بالای آیکون اپلیکیشن، نمایی جدید را به خود گرفته است. برخی معتقد بودند این لوگو به سبیل آدولف هیتلر شباهت داشته است.

اگر خاطرتان باشد آمازون در ماه ژانویه گذشته، از آیکون این اپلیکیشن رونمایی کرد اما این طراحی مورد استقبال قرار نگرفت و انتقادهایی را نیز به دنبال داشت. بخش زیادی از کاربران و کارشناسان بر این باور بودند که لوگوی قبلی این اپلیکیشن، شبیه به مدلی از سبیل به نام سبیل مسواکی بود و چهره آدولف هیتلر را که از این مدل سبیل استفاده می‌کرد، در ذهن تداعی می‌کرد.

حال به نظر می‌رسد که این انتقادها به گوش مدیران آمازون رسیده و این شرکت نیز بی سروصدا، نوار آبی رنگ بالای آیکون اپلیکیشن را با طراحی جدیدی ارائه کرد. اخیرا یکی از سردبیران سرویس فناوری گاردین در توییتی نوشته بود که آمازون اخیرا آیکون جدید خود را تغییر داد تا دیگر شبیه به هیتلر بود.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تغییر در این آیکون جدید، صرفا به نوار آبی رنگ قسمت بالایی محدود شده و باکس قهوه‌ای که نمایانگر جعبه محصولات خریداری شده و همچنین طرح لبخند به صورت یک فلش همچنان حفظ شده است.

آمازون چندی پیش در آیکون جدید خود، کلمه Amazon را حذف کرد اما لوگوی لبخند با طراحی فلش، برجسته‌تر شده است. سخنگوی آمازون در این خصوص گفت: ما این آیکون را به گونه‌ی طراحی کردیم که وقتی مشتریان با گوشی‌های خود وارد دنیای خرید محصولات می‌شوند، همان لذت و شوقی را تجربه کنند که در حین دریافت بسته‌های خریداری شده، احساس می‌کنند.

چند روزی است که این لوگوی جدید برای کاربران آی او اس قابل مشاهده است و طبق آخرین شنیده‌ها، طی چند روز آینده برای کاربران اندروید نیز عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫403 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا