آمازون

جف بزوس تا پایان سال از مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری می‌کند

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، از تصمیم خود برای کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی این شرکت تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

بزوس از سال 1995 یعنی زمانی که این شرکت به عنوان یک کتاب‌فروشی کوچک شروع به کار کرد، سکان هدایت آن را در دست داشته و توانسته با مدیریت موفق خود، آمازون را به جایگاهی برساند که ارزش آن اکنون حدود 1.7 تریلیون دلار عنوان می‌شود.

جف بزوس حالا از کناره‌گیری خود خبر داد و اعلام کرد که از این پس فعالیت خود را به عنوان رئیس اجرایی یا همان رئیس هیئت مدیره در آمازون ادامه خواهد داد. بزوس به لطف موفقیت‌های این شرکت در طی سال‌های اخیر توانست خود را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کند.

حال با کناره‌گیری جف بزوس، اندی جسی جایگزین او خواهد شد. جسی از قدیمی‌های آمازون به شمار می‌رود و سابقه همکاری وی با این شرکت به سال 1997 برمی‌گردد. او در حال حاضر به عنوان مدیر کسب‌وکار کلاد این شرکت موسوم به «خدمات وب آمازون» مشغول به فعالیت است.

بزوس در نامه‌ای خطاب به کارمندان آمازون نوشت: این سفر حدود 27 سال پیش آغاز شد. آمازون در آن زمان در حد یک ایده بود و هیچ نام و نشانی نداشت. سوالی که در آن زمان از من می‌پرسیدند، این بود که «اینترنت چیست؟». امروز ما 1.3 میلیون کارمند با استعداد و متعهد داریم و به صدها میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهیم. ما اکنون یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان به شمار می‌رویم.

این تصمیم در حالی از سوی بزوس اعلام شد که چند روز قبل، آمازون گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه اخیر را منتشر و اعلام کرد که میزان فروش و درآمدهای این شرکت از پیش‌بینی‌های تحلیلگران فراتر رفت. طبق آخرین اطلاعات، ارزش سهام آمازون به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته رشدی 69 درصدی را تجربه کرده است.

در گزارش مالی اخیر آمازون آمده است که این شرکت در سه ماهه اخیر، فروش خالص 126.6 میلیارد دلاری را ثبت کرده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، نشان از افزایشی 44 درصدی دارد. همچنین درآمد خالص آمازون در این بازه زمانی، 7.2 میلیارد دلار عنون شده که تقریبا دو برابر میزان پیش‌بینی تحلیلگران بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا