تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید توییتر امکان درآمدزایی را برای کاربران فراهم می‌کند

توییتر به تازگی از عرضه دو ویژگی جدید به پلتفرم خود در آینده نزدیک خبر داد. قابلیت نخست سوپر فالو (Super Follow) نام دارد که به کاربران این امکان را ‌می‌دهد تا در ازای دریافت هزینه‌ای از دنبال‌کنندگان خود، محتوای اختصاصی و ویژه‌ای را در اختیارشان بگذارند.

با کمک قابلیت دوم نیز که تحت عنوان Communities شناخته ‌می‌شود، کاربران ‌می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی‌های خود، گروه‌هایی را ایجاد و یا به این گروه‌ها که توسط دیگر کاربران به وجود آمده، محلق شوند و محتوای مورد علاقه را در آن مشاهده کنند. توییتر مدت‌هاست که در حال کار روی این دو ویژگی بود تا بتواند چنین امکاناتی را که نمونه‌های شبیه آن در سایر پلتفرم‌ها با استقبال کاربران مواجه شده، به پلتفرم خود اضافه کند.

در ویژگی سوپر فالو، کاربران توییتر ‌می‌توانند در ازای دریافت وجه از دنبال‌کنندگان خود، دسترسی آن‌ها به برخی از توییت‌های ویژه، گروهی خاص و یا خبرنامه را فراهم کند. هدف توییتر از اضافه کردن سوپر فالو، ایجاد امکان کسب درآمد برای کاربران این شبکه اجتماعی است.

توییتر برای تشریح بیشتر این قابلیت، تصویری را منتشر کرد که نشان ‌می‌داد یک کاربران در ازای پرداخت ماهانه 4.99 دلار، ‌می‌توانست به برخی از محتواها دسترسی داشته باشد. این قابلیت به ناشران و تولیدکنندگان محتوا امکان ‌می‌دهد تا این هزینه‌ها را مستقیما از سوی طرفداران خود دریافت کنند.

ابزارهای پرداخت مستقیم در طی سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. Patreon از جمله شرکت‌های موفق در بهره‌گیری از این امکان است. پلتفرم‌های دیگری چون یوتیوب و گیت‌هاب نیز قابلیت پرداخت مستقیم را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

قابلیت جدید توییتر امکان درآمدزایی را برای کاربران فراهم می‌کند

قابلیت Communities نیز تا حدودی شبیه به ویژگی Facebook Groups است. با کمک این ابزار، کاربران ‌می‌توانند حول علایق خود، گروه‌هایی را ایجاد و یا به گروه‌های موجود بپیوندند. در واقع، توییتر اعلام کرده که با کمک این ویژگی، کاربران ‌می‌توانند توییت‌هایی با همان موضوع و علاقه‌مندی خود را یکجا و در کنار هم مشاهده کنند.

گفتنی است قابلیت Groups در فیسبوک مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته وپیش‌بینی ‌می‌شود که در توییتر نیز مورد توجه قرار گیرد. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این دو ویژگی از سوی توییتر اعلام نشده است.

قابلیت جدید توییتر امکان درآمدزایی را برای کاربران فراهم می‌کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا