گوگل

انتشار تصاویری از رابط کاربری اندروید 12 با تغییراتی جدید

نسخه نهایی اندروید 12 احتمالا در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد اما اخیرا تصاویری منتسب به این سیستم عامل به بیرون درز کرده که نشان از تغییراتی جدید در رابط کاربری اندروید 12 دارد.

گوگل همواره قبل از عرضه نسخه عمومی، اطلاعات و اسنادی را برای شرکای اصلی خود ارسال ‌می‌کند تا تغییراتی مدنظر را برای این نسخه جدید اعمال و خود را برای عرضه عمو‌می‌آن آماده کنند. ساعاتی پیش اما پیش‌نویسی از این اسناد در فضای وب منتشر شده که در آن برخی از تغییرات جدید در اندروید 12 قابل رویت است.

اگرچه هنوز صحت این تصاویر و اطلاعات منتشر شده، تایید نشده اما شواهد امر نشان ‌می‌دهد که ‌می‌توان به این اسکرین‌شات‌‌ها اعتماد کرد. با این حال، از جمله تغییرات جدید در اندروید 12 ‌می‌توان به رابط کاربری پنل نوتیفیکیشن‌‌ها اشاره کرد.

در اینجا دیگر خبری از پنل شفاف نیست و جای خود را به بک‌گراندی با رنگ بژ مات داده است. البته شاید این رنگ، با توجه به تم انتخابی و یا فعال و غیرفعال بودن حالت دارک مد تغییر کند. در هر صورت، جدا بودن بخش «مکالمات» با سایر نوتیفیکیشن‌‌ها همچنان حفظ شده و گوشه‌‌های گرد هر نوتیفیکیشن بیشتر به چشم ‌می‌آیند.

همچنین تعداد تایل یا همان کاشی‌‌های Quick Settings در حالتی که بخشی از پنل نوتیفیکیشن باز ‌می‌شود، از 6 به 4 کاشی کاهش یافته و این مسئله باعث شده تا تایل‌‌ها با ابعادی بزرگ‌تر به نمایش درآیند. محل قرارگیری زمان و ساعت نیز جابجا شده و در قسمت بالایی و سمت راست صفحه، نمایانگر پرایوسی (حریم خصوصی) به چشم ‌می‌خورد که پیشتر در گوشی‌‌های اندروید وجود نداشت.

انتشار تصاویری از رابط کاربری اندروید 12 با تغییراتی جدید

به نظر ‌می‌رسد که گوگل احتمالا در صدد اضافه کردن قابلیت امنیتی جدید به اندروید 12 است. بدین معنی که اگر هر کدام از اپلیکیشن‌‌ها، شروع به استفاده از دوربین یا میکروفون گوشی کند، این مسئله از طریق یک پیام هشدار به اطلاع کاربر خواهد رسید.

با تپ کردن روی این آیکون‌‌های استاتوس بار، ‌می‌توان فهمید که دقیقا کدام اپلیکیشن در حال استفاده از دوربین یا میکروفون گوشی است. تقریبا دو سال است که گوگل در حال کار روی چیپ‌‌های ویژه حفظ حریم خصوصی کاربران است که احتمالا در اندروید 12، شاهد استفاده از این قابلیت خواهیم بود.

همچنین در قسمت Privacy Settings نیز تغییراتی اعمال خواهد شد که به کاربر اجازه ‌می‌دهد به طول کامل، میکروفون را خاموش و یا دوربین را غیرفعال کند. همچنین ‌می‌تواند دسترسی به موقعیت مکانی را نیز غیرفعال کند.

انتشار تصاویری از رابط کاربری اندروید 12 با تغییراتی جدید

از دیگر تغییراتی که در این اسکرین‌شات‌‌ها آمده، به ویجت‌‌ها مربوط ‌می‌شود. به نظر ‌می‌رسد شرکت گوگل به مانند رقیب خود یعنی اپل، دست به تغییراتی عمده در بخش ویجت‌‌های خود زده است. برای نمونه، ویجت جدیدی به نام Conversations را در این تصاویر ‌می‌بینیم که ‌می‌تواند اطلاعات مربوط به پیام‌‌ها، تماس‌‌ها و فعالیت‌‌های اخیر را نمایش دهد.

شواهد نشان ‌می‌دهد سال 2021 برای کاربران گوشی‌‌های اندروید، سال متفاوتی خواهد بود چرا که ‌می‌توانند تجربه متفاوت و جدید از کار با این پلتفرم را در گوشی‌‌های خود تجربه کنند.

انتشار تصاویری از رابط کاربری اندروید 12 با تغییراتی جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا