اپلسامسونگهواوی

اپل جایگاه دوم برترین تولیدکننده گوشی را از هواوی پس گرفت

اپل توانست با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود در بازار، جایگاه دوم برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کند.

گزارش‌های منتشر شده از دو مرکز تحقیقاتی Counterpoint Research و Canalys نشان می‌دهد که در سه ماهه پایانی سال گذشته، سامسونگ همچنان در صدر تولیدکنندگان گوشی در جهان طی سه ماهه چهارم قرار گرفت و به دنبال آن، شرکت‌های اپل، شیائومی، اوپو و ویو جای گرفتند. در رده ششم اما هواوی ایستاد که در طی شش سال اخیر بی‎سابقه بوده است.

کمتر از یک سال پیش بود که شرکت چینی هواوی توانست با کنار زدن اپل، خود را به عنوان دومین تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان معرفی کند. اما با توجه به تحریم‌های شدید آمریکا علیه این شرکت، فروش گوشی‌های هواوی با افتی نسبی همراه شد.

بر اساس این گزارش، میزان فروش گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال ۲۰۱۹، با افتی ۲۱ درصدی همراه شد. با این حال، در مجموع سال گذشته و به لطف عملکرد موفق این شرکت در سه ماهه‌های قبلی، این شرکت بعد از اپل در رده سوم ایستاد.

در این بین، شیائمی‌رشدی ۱۷ درصدی را به نسبت سال ۲۰۱۹ تجربه کرد و توانست سهم بیشتری از بازار بین المللی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. اما بیشترین میزان رشد متعلق به شرکت ریلمی (Realmi) بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، رشد فروش ۶۵ درصدی را تجربه کرد.

همچنین در این گزارش آمده که اپل در سه ماهه اخیر، بیشترین میزان فروش آیفون را در تاریخ خود داشت و رکوردی جدید را در این زمینه ثبت کرد. اما نکته جالب اینجاست که سامسونگ علی‌رغم قرار گرفتن در صدر این فهرست، نتوانست بر میزان فروش گوشی‌های خود بیفزاید.

طبق گزارش‌های دو مرکز نام‌برده، فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال قبل، افتی ۱۴ درصدی داشت. همچنین، مجموع فروش تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سال گذشته، به نسبت سال ۲۰۱۹ کاهشی هفت تا ده درصدی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا