اپل

درآمد سه ماهه اپل از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد

اپل ساعاتی پیش گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 2021 را منتشر و اعلام کرد که میزان درآمدهای این شرکت در این بازه زمانی از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد.

این عملکرد در تاریخ اپل بی‌سابقه بوده و نشان می‌دهد که گوشی‌های جدید آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 مینی پرو و آیفون 12 مینی پرو مکس با استقبال بالای خریداران مواجه شدند. طبق اعلام اپل، حدود 111.4 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت در بازه زمانی مذکور ثبت شده که این مسئله، افزایش 1.68 دلاری ارزش هر سهم این شرکت را به دنبال داشت.

در سال گذشته میلادی، عرضه آیفون‌های 2020 کمی‌دیرتر از موعد همیشگی آغاز شد و همه‌گیری کرونا، بسیاری از فروشگاه‌های این شرکت در سراسر جهان را به تعطیلی کشاند. اما علی‌رغم همه این موارد، آیفون‌های جدید اپل با استقبالی باورنکردنی از سوی کاربران مواجه شدند و در مجموع، درآمدی بالغ بر 56 میلیون دلار را برای اهالی کوپرتینو به ارمغان آوردند.

این در حالی است که بیشترین درآمد اپل از میزان فروش گوشی‌های آیفون مربوط به سه ماهه نخست سال مالی 2018 بود که برابر با 61.58 میلیارد دلار عنوان شده بود. اما آنچه موجب محبوبیت این گوشی‌ها شد، استفاده از فناوری‌های جدیدی همچون 5G بود که در کنار سایر قابلیت‌های این گوشی‌ها، یک ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمام عیار بود.

علاوه بر آیفون، میزان فروش دستگاه‌های مک و آیپدهای اپل نیز با رشد محسوسی همراه شدند چرا که لزوم دورکاری و همچنین تحصیل از راه دور دانشجویان و دانش‌آموزان باعث شد تا بسیاری از کاربران، محصولات اپل را به دیگر دستگاه‌های موجود ترجیح دهند.

طبق اعلام اپل، فروش آیپدها رشدی 41 درصدی و فروش دستگاه‌های مک نیز رشدی 21 درصدی را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کردند. هم‌اکنون مک بوک ایر، مک بوک پرو و همچنین مک مینی به تراشه اختصاصی M1 مجهزند که جایگزین تراشه‌های شرکت اینتل شده است.

درآمد سه ماهه اپل از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل در حین ارائه این اطلاعات به سرمایه‌گذاران گفت که میزان دستگاه‌های اپل فعال در بازار در سراسر جهان، از مرز 1.65 میلیارد دستگاه عبور کرده است. از این میان، حدود 1 میلیارد دستگاه، آیفون‌های اپل هستند.

کسب‌وکار دیگر اپل یعنی محصولات پوشیدنی نیز که شامل اپل واچ و خانواده هدفون‌های ایرپاد می‌شوند، رشد فروشی قابل توجه را ثبت کردند. به گفته اپل، میزان فروش محصولات پوشیدنی این شرکت، رشد فروش سالانه 30 درصدی را به خود دید.

اپل همچنین اعلام کرد که میزان درآمدهای حاصل از پرداخت اشتراک کاربران سرویس‌های اپل فیتنس پلاس، اپل موزیک، اپل آرکید، اپل تی‌وی پلاس و اپل نیوز پلاس افزایشی 24 درصدی را تجربه کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا