ارز دیجیتال

عبور بیت‌کوین از مرز ۴۵ هزار دلار

بیتکوین پس از یک ماه ثبات نسبی قیمتی و در ابتدای سال ۲۰۲۴میلادی٫ برای نخستین بار بعد از دو سال از سقف قیمتی ۴۵هزار دلاری عبور کرد.

تحلیلگران معتقدند این اتفاق در نتیجه انتظارات مثبت بازار مبنی بر تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) رخ داده است.

بیتکوین در سالی که گذشت با رشد ۱۵۶ درصدی٫ بهترین عملکرد سالانه خود را از سال ۲۰۲۰ داشته است. در حال حاضر قیمت این رمزارز با رشد ۷ درصدی به بالای ۴۵٫۰۰۰ دلار رسیده اما همچنان دور از رکورد بالای ۶۹٫۰۰۰ دلاری است که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن رسید.

اتر (Ether)، کوین مرتبط با شبکه بلاکچین اتریوم٫در روز سه‌شنبه ۲ ژانویه و همزمان با رشد بیتکوین حدود ۱.۵ درصد رشد داشته است. این کوین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۹۱ درصدی روبه‌رو بوده است.

به طور مستقیم تمرکز سرمایه‌گذاران بر تصمیم سازمان بورس آمریکا مینی بر تایید و رد صندوق های معاملاتی (ETF)است. در صورت تایید صندوق ها بازار بیتکوین در دسترس میلیون‌ها سرمایه‌گذار دیگر قرار خواهد گرفت که موجب جذب میلیاردها دلار سرمایه‌ در این بازار خواهد شد.

بازار امیدوار به تایید صندوق ها 

به طور مستقیم تمرکز سرمایه‌گذاران بر تصمیم سازمان بورس آمریکا مینی بر تایید و رد صندوق های معاملاتی (ETF)است. در صورت تایید صندوق ها بازار بیتکوین در دسترس میلیون‌ها سرمایه‌گذار دیگر قرار خواهد گرفت که موجب جذب میلیاردها دلار سرمایه‌ خواهد شد.
در ماه‌های اخیر، نشانه‌هایی از آمادگی نظارتگران برای تأیید حداقل برخی از ۱۳ درخواست اعلام شده ثبت صندوق‌های معاملاتی بیتکوین اسپات دیده می‌شود و انتظار می‌رود که این تصمیم تا تاریخ ۱۰ ژانویه اعلام شود.
کریس وستون، رئیس تحقیقات در پپرستون (Pepperstone)، گفت: “پاسخ سازمان بورس مبنی بر رد یا قبولی اینبار واضح خواهد بود و احتمالاً منجر به سقوط فوری خواهد شد.”
اما در مقابل جوپیتر ژنگ، شریک صندوق‌های نقدی در هشکی کپیتال (HashKey Capital)٫معتقد است بازار رمزارز در این سال رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.
در حال حاضر کل ارزش بازار کریپتوکارنسی بیش از ۱.۷ هزار میلیارد دلار است که از ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه ۲ ژانویه رشد بیش از ۵درصدی را تجربه کرده است. نکته قابل توجه آن است که بیش از ۵۰ درصد از کل ارزش بازار رمزارز ها به بیتکوین تعلق دارد.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا