تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

«بردواچ» به توییتر اضافه شد؛ قابلیتی برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط

توییتر به تازگی از اجرای برنامه‌ای جدید برای اضافه کردن قابلیتی به نام بردواچ (Birdwatch) برای مقابله با انتشار و گسترس اطلاعات غلط در پلتفرم خود خبر داد.

حقیقت و درستی اطلاعات موجود در توییت‌ها پی ببرند. طبق آنچه توییتر اعلام کرده، حدود 1000 کاربر به صورت آزمایشی قادر به استفاده از این امکان خواهند بود؛ بدین صورت که با کمک بردواچ، این افراد می‌توانند به توییت‌های سایر کاربران نوت‌ها یا همان یادداشت‌های کوتاهی را که نشان‌دهنده درستی یا نادرستی اطلاعات موجود در آن است، اضافه کنند.

کیت کلمن، نائب رئیس بخش محصولات توییتر در این باره می‌گوید: معتقدیم که این رویکرد می‌تواند در مواقعی که اطلاعات غلط در حال گسترش هستند، مفید واقع شود. با کمک این ویژگی، محتواهایی را به این پلتفرم اضافه می‌شوند که ارزشمند و قابل اعتماد خواهند بود. هدف ما این است که نوت‌های کاربران با دیدگاه‌های مختلف در خصوص درستی اطلاعات توییت‌ها، برای تمامی‌کاربران در سراسر جهان قابل رویت باشند.

توییتر نیز همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا، با انتشار گسترده اطلاعات غلط و نادرست در پلتفرم خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. این شرکت گام‌های موثری را برای مقابله با این پدیده برداشته که اوج این اقدامات به زمان کارزار انتخاباتی در آمریکا برمی‌گردد که اقداماتی همچون برچسب‌ زدن به توییت‌های حاوی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده و حذف آن‌ها در دستور کار قرارداشت.

توییتر اعلام کرد که در این زمینه با بیش از 100 نفر با دیدگاه‌های سیاسی مختلف گفت‌وگو کرده است که همگی بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که که قابلیت بردواچ می‌تواند در زمینه جلوگیری از گسترش محتوای غلط مفید باشد.

به گفته توییتر، تمامی‌اطلاعاتی که در بردواچ درج می‌شود، موجود و به صورت فایل‌های TSV قابل دانلود خواهند بود.

در تصویر زیر یک نمونه از قابلیت بردواچ و عملکرد آن را مشاهده می‌کنید:

«بردواچ» به توییتر اضافه شد؛ قابلیتی برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا