تکنولوژی

جسیکا روزنورسل به عنوان رئیس موقت FCC معرفی شد

جو یایدن، رئیس جمهور آمریکا در آغازین روزهای شروع به‌کار خود در کاخ سفید، جسیکا روزنورسل را به عنوان رئیس موقت کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) منصوب کرد.

روزنورسل در صورت پیروزی بر دیگر نامزدها، به عنوان اولین زن در تاریخ 96 ساله این کمیسیون لقب خواهد گرفت که به این سمت نائل شده است. یکی از مسئولیت‌های مهم این حقوقدان 49 ساله که پیش از این نیز عضو کمیسیون ارتباطات فدرال بوده، کمک به ارتقای کیفیت دسترسی میلیون‌های آمریکا به اینترنت است.

با توجه به سابقه و شهرت روزنورسل در تلاش برای ارائه دسترسی برابر مردم به اینترنت و رویکرد بی‌طرفانه وی در این حوزه، به نظر می‌رسد که او بتواند عملکردی متفاوت را برای FCC در آینده رقم بزند.

روزنورسل بعد از اعلام ریاست موفت وی برای FCC گفت: باعث افتخار من است که توسط رئیس جمهور بایدن به عنوان رئیس موقت کمسیسون ارتباطات فدرال انتخاب شده‌ام. از رئیس جمهور به خاطر فرصتی که برای هدایت این سازمان در اختیارم گذاشت تشکر می‌کنم. سازمانی که ماموریتی حیاتی را دنبال می‌کند و از کارکنان نخبه‌ای بهره می‌برد. خدمت به مردم آمریکا و تلاش به منظور قراهم کردن دسترسی‌های ارتباطی در عصر دیجیتال، افتخاری برای من است.

جسیکا روزنورسل در حالی به ریاست موقت FCC تعیین شد که در طی هفته‌های اخیر، گروه‌هایی در داخل آمریکا سعی کردند تا از طریق اعمال فشار بر دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به انتخاب جفری استارکس به عنوان رئیس جدید این اداره وادار کنند. اما سیاست‌های بایدن در انتخاب افراد از گروه‌های مختلف و با دیدگاه‌های متنوع مانع از این کار شده است.

گفتنی است آجیت پای، رئیس سابقه کمیسیون ارتباطات فدرال اخیرا از سمت خود استعفا کرد. او در خصوص این تصمیم گفت: خدمت به مردم آمریکا به عنوان رئیس FCC، بزرگ‌ترین افتخار زندگی حرفه‌ایم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا