اپلخودرو الکتریکی

همکاری هیوندای و اپل برای تولید خودروهای الکتریکی کلید خورد

به نظر می‌رسد که تصمیم اپل برای ورودی قدرتمند به بازار خودروهای الکتریکی جدی است. این شرکت اخیرا از آغاز یک همکاری تازه با گروه خودروسازی هیوندای به منظور تولید خودروهای الکتریکی و خودران خبر داد.

این همکاری می‌تواند زنگ خطر را برای تسلا به صدا در آورد. شرکتی که اکنون حرف اول را در تولید خودروهای التریکی می‌زند و چندی پیش نیز به عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی جهان معرفی شد. جالب اینجاست که اپل که چند سال پیش، می‌توانست تسلا را خریداری و به زیرمجموعه خود اضافه کند.اما درخواست ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای ملاقات با مدیران اپل به نتیجه نرسید و در نتیجه، این شرکت راه خود را دنبال کرد.

با این حال، بازار پر سودومنفعت خودروهای الکتریکی و خودران که روز به روز در حال وسیع‌تر شدن است، بسیاری از بزرگان دنیای فناوری را به حضور در این عرضه ترغیب کرده است. در این بین، شنیده‌هایی مبنی بر همکاری میان اپل و هیوندای نیز به گوش می‌رسید که ظرف چند روز و با انتشار دو بیانیه از سوی هیوندای، افزایش 20 درصدی ارزش سهام این خودروساز کره‌ای را به دنبال داشت.

در بیانیه نخست، هیوندای اعلام کرد که اپل در حال مذاکره و گفت‌وگو با چند شرکت خودروساز بزرگ در جهان است که هیوندای موتورز نیز جزو آن‌ها محسوب می‌شود. درآن زمان، اعلام شد که مذاکرات در مراحل آغازین خود است و هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در بیانیه دوم اما هیوندای نوشت که درخواست‌های را از سوی شرکت‌های مختلف در زمینه توسعه خودروهای خودران دریافت کرده است که فعلا مذاکرات در جریان است و تصمیم اتخاذ نشده است. حال رسانه کره‌ای Korea News IT، اعلام کرد که هیوندای و اپل برای تولید خودروهای الکتریکی از سال 2024 با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهند کرد.

در این گزارش، اطلاعات دقیقی در خصوص جزییات این قرارداد نیامده اما گفته می‌شود که هدف از این همکاری، تولید  100 هزار دستگاه خودروی الکتریکی و خودران در سال است. این دو شرکت قصد دارند تا در اوایل سال آینده میلادی، از کارخانه کیا موتورز در جورجیا برای تولید نمونه‌های اولیه این خودروها استفاده کنند.

علاوه بر اپل، اخیرا شرکت‌های فناوری دیگری همچون ال‌جی و سونی نیز آستین‌هایشان را برای ورود به این بازار نوظهور بالا زده‌اند. برای نمونه، سونی چندی پیش از خودروی الکتریکی ویژن-اس رونمایی کرد و اکنون این خودرو در حال گذاراندن مراحل تست خود است.

منبع
Drivetribe

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا