سامسونگ

نایب رئیس سامسونگ روانه زندان شد

دادگاه عالی سئول با صدور حکمی، «جی وای لی» نایب رئیس شرکت سامسونگ را به جرم ارتشا و فساد مالی به 30 ماه زندان محکوم کرد.

دستگیری این مدیر ارشد سامسونگ به سال 2017 برمی‌گردد؛ زمانی که او به جرم ارتشا و سایر اتهامات مالی مجرم تشخیص داده و به 5 سال زندان محکوم شد. اما در سال 2018، حکم وی با تخفیف همراه شد و بعد از به تعلیق در آمدن اجرای حکم، جی وای لی از زندان آزاد شد.

در آگوست 2019 اما، دادگاه عالی کره جنوبی برگزاری دادگاه تجدیدنظر را نپذیرفت و دستور داد تا بررسی پرونده مجدد به جریان بیفتد. بعد از فوت لی کان-هی رئیس سامسونگ، قرار بود جی وای لی جانشین پدر خود شود و سکان این شرکت بزرگ را از 20 اکتبر 2020 در دست بگیرد.

حال با حکم جدیدی که برای لی صادر شده، سرنوشت صندلی ریاست سامسونگ مبهم‌تر از گذشته شد و مشخص نیست که چه کسی مدیریت این غول دنیای فناوری را بر عهده خواهد گرفت. اتهامات علیه لی شامل رشوه دادن به پارک گوئن-های رئیس جمهور پیشین کره جنوبی برای جلب حمایت وی به منظور در دست گرفتن هدایت سامسونگ می‌شود.

فساد مالی لی و پارک و دیگر موارد مالی مطرح شده در این پرونده به حدی بود که در نهایت به استعفای رئیس جمهوری کره جنوبی و صدور حکم 25 سال زندان برای وی ختم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا