تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

محدودیت وب‌سایت پارلر برطرف شد؛ اپلیکیشن اما همچنان مسدود

وب‌سایت اپلیکیشن پارلر که بعد از اتفاقات پیرامون ورود معترضان به ساختمان کنگره آمریکا، مسدود شده بود باری دیگر در دسترس کاربران قرار گرفت.

جان ماتز، مدیرعامل پارلر با انتشار پیامی‌در وب‌سایت این شرکت، رفع مسدودیت این وب‌سایت تایید کرد. این شبکه اجتماعی در جریان آشوب‌های اخیر آمریکا و ورود به کنگره، مورد استفاده معترضان قرار گرفت و طولی نکشید که شرکت‌های بزرگ اپل و گوگل، به دلیل عدم اتخاذ تصمیمی‌جدی از سوی پارلر برای مقابله با انتشار محتواهای نامناسب و خشونت‌آمیز در این پلتفرم، اپلیکیشن پارلر را از اپ استور و لی استور حذف کردند.

طولی نکشید که شرکت آمازون نیز در اقدامی‌مشابه، ارائه خدمات مبتنی بر وب خود به این پلتفرم را متوقف کرد. اما ساعاتی پیش این وب‌سایت احیا شده و کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در پیامی‌که از سوی پارلر منتشر شده، آمده است: اکنون زمان مناسبی است تا به همه شما –دوست و دشمن- بگوییم که هدف از راه‌اندازی این پلتفرم چه بوده است. ما معتقدیم که حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است و آزادی بیان جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود. ما هرگونه چالش پیش روی خود را برطرف خواهیم کرد و به زودی، از بازگشت دوباره شما استقبال خواهیم کرد. ما نخواهیم گذاشت که گفت‌وگوی مدنی از بین برود.

نتایج جست‌وجو در سرویس WHOIS نشان می‌دهد که وب‌‎سایت پارلر به واسطه Epik میزبانی می‌شود. پارلر هفته گذشته، دامنه خود را در این ارائه‌دهنده سرویس ثبت کرد. اما در این بین، اپیک هرگونه تماس و یا گفت‌وگو با پارلر در این خصوص را رد کرد.

پارلر در طی روزهای اخیر و به دنبال مسدود شدن در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی، بخش زیادی از کاربران خود را از دست داد و تعدادی از شرکای پارلر نیز ارتباط خود را با این شرکت قطع کردند. گفتنی است بعد از اپل، گوگل و آمازون، شرکت‌های دیگری همچون Twillo، Okta و Zendesk نیز پارلر را از پلتفرم‌های خود حذف کردند.

چندی پیش تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز اعلام کرد که اگر پارلر بتواند اقدامات جدی را برای مقابله با انتشار محتواهای خشونت‎آمیز و ترویج‌دهنده درگیری در نظر بگیرد، شاهد بازگشت اپلیکیشن خود به اپ استور خواهد بود.

پارلر اخیرا آمازون را نیز به دادگاه کشاند و از این شرکت شکایت کرد. در متن شکایت پارلر آمده که امازون بدون شواهد و مدرک، این اپلیکیشن را از خدمات وب خود محروم و حذف کرده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا